Wat is een goede betaalbare LED-tv?

tegenwoordig word je dood gegooid aan termen zoals:
-backlight
-led/tft/plasma
-full hd
-1080i of
-ambilight
-contrast ratio
-hdmi
-3d
etc etc...

op zich weet ik de betekenis van al deze termen, maar waar moet je nu op letten voor de aanschaf van een mooi plat scherm waar je als het waren in kan springen met een
max budget van zon's 1000 euro tussen de 66 en 106 cm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Hieronder vind u een paar links van tv's.

let goed op het contrast, moet hoog liggen maar bij een led ligt het zeker al in de 1 miljoen dus kan geen kwaad. Is voor beter kleur.

let op de responstijd, hoe lager hoe beter, zorgt voor de reactiesnelheid van uw tv. 3 ms of lager raad ik u aan.

Voor hd is het beter dat u een 1080p neemt en geen 1080i.

De aantal hertz is ook belangrijk, neem maar zeker 100 hertz als u een prijs van 1000 beschikt. De hertz zorgt dat uw ogen minder vermoeiend word tijdens het kijken van een film of derden. Zorgt ook voor een mooier visueel beeld op uw tv.

3D zou ik u nog afraden, het is nu 3D ready en daar bent u nog niets mee de dag van vandaag, later komen er beter versies uit. De eerste versies voor zulke stuff is nooit goed.

Let ook op dat uw tv een surround ingebouwd hebt, soms is dat niet zo, ook let ik op het verbruik van de tv maar dit is persoonlijk + led verbruik al heelwat minder dan gewone tv's ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
De links dat ik aangegeven heb, heb ik rap gezocht dus als het een aanrader is weet ik niet, als u echt een aanrader wilt moet u maar een berichtje sturen, zal dan wel een zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De beste led zou dan de Samsung UE40C6700 zijn. 102cm en 999,-

En voor plasma heb je de Panasonic TX-P42G20 zijn. 107cm en 899,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van het merk Samsung kun je voor 1000 euro zeer goed uit de voeten.

Laat je ook adviseren bij de desbetreffende zaken (laat ze ook de termen uitleggen).

voor de grootte zou ik kiezen voor 102 cm, groot, maar niet te groot... geeft een goede bioscoop ervaring in een groot en klein huis.