Als je in het echte leven in een winkel komt hoor je helaas vrijwel altijd muziek. Wanneer er in een TV programma in een winkel bijna nooit

Hoe kan dit???

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja maar hoe halen ze die muziek er dan uit???

13 jaar geleden
in: Televisie
rebecca
13 jaar geleden
Misschien winkelt hij vaker online ;)

Antwoorden (3)

Heeft te maken met auteurs-rechten. Er bestaat in nederland een fanatieke-auteursrechten-opeisende instantie met de naam BUMA.
Als je bij wijze van spreken een wind laat op het ritme van Duke Ellington dan krijg je een faktuur in de bus met een afbetalingsregeling.

Toegevoegd na 1 uur:
Daar zijn meerdere mogelijkheden voor: 1. voice-over, 2.filtering 3.richtmicrofoons gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze de rechten voor de muziek niet hebben & niet willen betalen zetten ze de geluidsinstallatie in de winkel tijdens de opnamens uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij ook een reden dat de gesproken tekst daardoor moeilijk te verstaan is.... je wilt niet afgeleid worden door luide winkelmuziek.

en misschien bezuinigen op de kosten die muziek met zich mee brengt.