welke Nederandse TV zenders gaan dit jaar in HD (High Definition) uitzenden?

en gaan de grote Tv exploitanten (canaal digitaal, upc, casema enz.) die Hd zenders dan ook aanbieden aan de consument?

Met Hd betreft loopt Nederland erg achter. Kijk naar Duitsland bijv. Die hebben al vele populaire hd zenders. (en niet sinds vorige week)...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

De publieke omroep zal begin 2009 starten met de tv zenders NED 1, 2 , 3, sport 1 en film 1 in HD kwaliteit.
ik weet in iedergeval dat upc ,ziggo het zal uitzenden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Het is zo dat er met de overheid (OC&W en EZ) wordt gesproken over een stimuleringsfonds met het doel om de introductie van HDTV in Nederland te bevorderen. Aan dit brede overleg nemen zowel broadcasters (publieken en commerciëlen) als producenten en distributiepartijen deel. Het is nog niet helder of dit fonds er überhaupt komt. Mocht dit uiteindelijk niet het geval zijn, zal RTL de introductie van HD mee
laten lopen in de reguliere vervangingsinvesteringen."

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bericht van 13 jan.2009..

SBS wil van de kabelbedrijven jaarlijks per zender een vergoeding van 2 tot 3 euro per kijker krijgen om zo de kosten te kunnen dekken voor de overstap naar High Defenition-televisie. Dat laat een woordvoerder van SBS vandaag weten aan de website Tweakers. Volgens de zegsman trekt SBS samen met RTL dezelfde lijn in de onderhandelingen met de kabelaars. Ook het ministerie van Economische Zaken is daar bij betrokken. De gesprekken zijn nog steeds in een oriënterende fase.