Werkt een 4K android kastje?

Ik zie steeds vaker advertenties die de hemel beloven vwb het gratis kijken naar netflix, viaplay, ziggo etc. Werkt dit systeem echt, en ook, is het legaal?

een maand geleden
in: Televisie
ronron1212
een maand geleden
Er is niets op de TV' behoort tot het verleden. Met de Nokia Streaming Box 8000 is er altijd iets op TV! Je maakt van elke TV on een handomdraai een Smart TV met Android. Dat maakt de Streaming Box ook ideaal voor gebruik op een oudere 2e TV op bijv. de slaapkamer. Je moet nog steeds betalen voor de streamingdiensten zo als netflix
Vortexxx
een maand geleden
"Werkt dit systeem echt, en ook, is het legaal?"
Ik denk dat jouw morele kompas je heel goed kan vertellen of dit legaal dan wel illegaal is. Want gratis kijken betekent dat je geen kosten afdraagt aan Netflix terwijl iedereen een abonnement moet afsluiten kan Glasaal gratis legaal kijken? Je hebt met dit soort 'oplossingen' te dealen met gasten die ook een abonnementsvorm hebben en je keys toesturen om te kunnen kijken, het is dus niet gratis want je betaalt niet aan Netflix, maar aan een duistere organisatie, flipside is dat je veel meer kan kijken dan wat je voor Netflix had betaald, heel veel meer... Technische kennis is wel vereist.
Glasaal2022
een maand geleden
Het antwoord op de vraag is dus: Ja het werkt en ja het is legaal. Ik ben niet opzoek naar meningen over moraliteit.
Vortexxx
een maand geleden
"Ik ben niet opzoek naar meningen over moraliteit."
Het zou je kunnen helpen je morele kompas te ijken, want een kleuter snapt dat zo'n oplossing niet legaal kan zijn.
Glasaal2022
een maand geleden
waaruit blijkt dat volgens u?
Vortexxx
een maand geleden
@glasaal "waaruit blijkt dat volgens u?"
Het blijkt uit dat je geen abonnement van Netflix o.i.d. neemt maar dat wel gratis wil kijken, ik ken die advertenties ook, ze beloven je 100+ kanalen waaronder viaplay + ziggo +disney +netflix voor €10 p/m

Antwoorden (1)

Op die kastjes kun je niet gratis kijken naar al die diensten, je betaalt een klein bedrag per maand, vaak 5 euro. Ze worden ook wel "IP-TV" kastjes genoemd. Je kunt het al raden: voor zo weinig geld naar al die diensten kijken kan niet legaal zijn. En dat is het dan ook niet. De verkoop ervan is verboden. Het gebruik ervan waarschijnlijk niet, maar daar is onduidelijkheid over, er is in ieder geval nog geen geval bekend van een consument die daar een probleem mee heeft gekregen.
Het kastje zelf kost ca. € 100. Als je geen probleem hebt met zo een illegaal product, loop je wel een ander risico. Er worden door de overheid regelmatig servers uit de lucht gehaald die zorgen voor je signaal. Als de aanbieder uit de lucht is gehaald ben je je geld kwijt.
escape
een maand geleden