Is het in de tv studios zo koud?

Nu de zomer is begonnen , zie ik , niet voor het eerst overigens, de presentators, altijd keurig in pak, of bloesjes met lange mouwen, soms met een jasje erover. keurig hoor, maar is het daar zo koud dat het niet wat luchtiger kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Antwoorden (6)

Misschien dat ze tegenwoordig goede klimaatbeheersing hebben maar doorgaans is het warm in TV-studio's. Maar persoonlijk zie ik nieuwslezers en dergelijk liever netjes gekleed met een jasje en zo dan in een mouwloos hempdje of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koud zal t niet zijn daar rbinnen eerder te warm door al die lampen nieuwslezers en presentatoren moet netjes overkomen!
het staat soms wat stijfjes zo keurig in t pak..
maar ik vind t ook niet staan als een presentator of nieuwslezer ineens in een mouwloos t-shirt op t beeld verschijnt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tv studio's is het alles behalve koud. Gloeielendig heet is het er zelfs!

Dit heeft alles te maken met respresentatief kleden. Heel normaal een heel veel beroepsgroepen, vooral het zakenleven. Het nieuws is zakelijk en objectief en daar past ook zakelijke en neutrale kleding bij.

Als je het nieuws wat luchtiger wil hebben, zou ik afstemmen op SBS. Daar vertelt Joling je in een glittershirtje dat de kat van familie van Buren in Lutjebroek heeft vastgezeten in een boom, maar gered is door het buurjongetje. P. Brard gooit en passant ook nog eens haar decollete over de lessenaar heen. Heel luchtig allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, er zijn wel meer beroepen waar je je - ongeacht de temperatuur - representatief moet kleden. Ik heb ook wel meer dan eens met rokje-panty-pumps-topje-bloesje-jasje zitten zweten in een ruimte van boven de 35 graden Celsius. En je dan toch cool/koel en professioneel gedragen in plaats van lamlendig wapperend met een dossier over de conferentietafel heen te hangen. Hoort er gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest ellendig vind ik nog wel die voering van het jasje die tegen je kleffe armen zit aangeplakt...
TV-studio's zijn voorzien van enorme airco's om de hitte van de lampen af te voeren. Als dat niet zou gebeuren, zouden door de transpiratie alle hoofden gaan glimmen en de schmink eraf druipen.
escape
13 jaar geleden
Het is in de studios doorgaans koud. Er is geen verwarming. De studio wordt verhit door het gebruik van de lampen uren achter elkaar.

De manier van kleden heeft te maken met de presentatie. Wat de presentator en/of de presentatrice dragen is afhankelijk van wat het programma uitstraalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is bloedheet.
Ik zat eens in een reclame spotje van jantje beton. Onder de lampen werd het meer dan 45 graden. Dus na elk shot eronder vandaan. Iets drinken en weer verder.
Bij Flodder was de studio ong 35 graden omdat de kamen hoger hingen.
Over het algemeen is het er dus vrij warm maar hoe hoger de lampen hoe beter het te doen is.
Bronnen: