Super Bowl-commercials zijn een cultureel fenomeen geworden, aangezien veel kijkers het sportevenement alleen bekijken om de commercials te zien. Super Bowl-advertenties zijn iconisch en bekend geworden vanwege hun cinematografische kwaliteit, onvoorspelbaarheid, surrealistische humor en het gebruik van speciale effecten. Gastoptredens van beroemdheden zijn ook gebruikelijk in Super Bowl-advertenties.
Sommige commercials hebben tot controverse geleid vanwege de aard van hun inhoud.
SimonV
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Dit antwoord bevestigt vooral dat SuperBowl reclames heel beroemd zijn. Maar waarom is dat nou zo?
SimonV
3 jaar geleden
In mijn antwoord staat: door gastoptredens en vanwege de cinematografische kwaliteit, onvoorspelbaarheid, surrealistische humor en het gebruik van speciale effecten.
tinus1969
3 jaar geleden
@SimonV, maar waarom zijn die SuperBowl reclames dan anders en hebben die reclames al die gastoptredens en extra kwaliteit?
LeonardN
3 jaar geleden
@tinus1969 "maar waarom zijn die SuperBowl reclames dan anders en hebben die reclames al die gastoptredens en extra kwaliteit?"
Dat wordt helemaal niet gevraagd, je snapt de vraag/antwoordcombi blijkbaar niet want die is prima. Maar de reden zal zijn dat het budget enorm hoog ligt. De reclametijd tijdens superbowl zal een van de duurste zijn (ik gok de duurste ter wereld). Als je dan toch veel geld uitgeeft, dan kan je beter een reclame maken die mensen zal heugen. https://www.google.com/search?client=opera&q=super+bowl+ad+cost+per+second&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 5 miljoen voor 30 seconden, maar die reclames zijn vaak rond de minuut. $10 miljoen dus. Als je dat kan veroorloven kan je ook wel een aantal miljoen voor de reclame zelf uittrekken en krijg je dus reclames die soms gelijkwaardig qua production-value worden als een film of serie. Dat valt op ten opzichte van de goedkope wasmiddelenreclame die je normaliter ziet.
LeonardN
3 jaar geleden
Geen ruimte meer dus vervolg:
Als je dus de oorzaak>gevolg in kaart zou brengen krijg je zoiets.
-Sport is populait in de VS, American football helemaal, en de Superbowl is zo'n beetje het meeste kijkerstrekkende evenement zeker rond de halftime-show.
>Veel kijkers
>Reclame duur
>Als reclametijd toch duur is zal men ook eerder een dure interessante reclame maken
>Alle reclames zijn dus "interessant"
>Daardoor is het een soort wedstrijdje geworden om de meest in het oog springende reclame te maken, om de "concurrentie" te overtreffen
>Ondertussen zijn de "Superbowl commercials" een soort ding op zich geworden waar mensen naar uitkijken, net als het halftime-evenement.
tinus1969
3 jaar geleden
@LeoandrN:
<>"maar waarom zijn die SuperBowl reclames dan anders en hebben die reclames al die gastoptredens en extra kwaliteit?" Dat wordt helemaal niet gevraagd, je snapt de vraag/antwoordcombi blijkbaar niet want die is prima.<>
Niet echt, want er wordt in het eerste antwoord eigenlijk helemaal geen link gelegd met de Superbowl. Waarom zijn nu juist de Superbowl reclames zo bijzonder (in tegenstelling tot gewone reclames)? Antwoord; omdat door de enorme kijkcijfers er veel budget voor wordt uitgetrokken.