Waarom wordt er op de Nederlandse commerciëlen nooit de aftiteling uitgezonden?

Een hoop mensen hebben immers hard gewerkt om een productie te maken.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het gaat over de speelfilms...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooh, daar erger ik me altijd dood aan! Op SBS6 knippen ze zelfs soms de hele clou van de film af! Brrr, het moest verboden worden.

Antwoorden (6)

Ik weet niet welke commerciële zenders jij kijkt
Maar de meeste programma's op RTL & SBS hebben een aftiteling.

Toegevoegd na 37 minuten:
Oh het gaat om de speelfilms.
Dat is alleen maar tijdbesparing.
Echt maar heel weinig mensen blijven de film nog volgen tijdens de aftiteling.

En interesseert het jou welke persoon de make-up heeft aangebracht op de acteurs en actrices.
En intereseert het jou wie het stoeltje heeft klaargezet voor de regisseur.
Niet echt lijkt me!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdwinst, zodat ze meer tijd over hebben voor reclames e.d.
Overigens waarom zou je de medewerkers van het journaal willen zien? Of van degene die aan je auto gewerkt hebben? Of van een boek of brood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging;
op net5 is er ook aftiteling en Veronica ook... dus vraag het me ook af, wat kijk jij dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit is een groot woord, er zijn her en der regelmatig aftitelingen te zien.

Maar ik kan me wel iets er bij voorstellen: aftiteling heeft een hoog 'ik ga nu naar de wc' gehalte, en dat betekent dat een deel van het reclameblok gemist gaat worden. Dus waar het gemist kan worden, zullen ze het wegknippen.
13 jaar geleden
Lekker belangrijk. Ik ga ook niet overal mijn naam op kalken waar ik aan heb gewerkt.
Hoe minder onzin hoe beter. nu de reclames nog weg....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die MH75;

Dat doen die zenders omdat ze flink betaald hebben voor die film en heel goed weten dat mensen bij een lange aftiteling wegzappen naar een ander kanaal. Kijk maar eens wie er in de biscoop voor de aftiteling blijft zitten (tenzij ze er bloopers achter plakken). Die tijd kan een zender in hun ogen beter voor reclame benutten.