Hoe kunnen programma's als Spoorloos en Memories personen achterhalen?

Hoe doen ze dit? Is er één of andere openbare persoonsregistratie of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1K

Antwoorden (4)

daar hebben ze mensen voor,
als ze een klein beetje aanwijzingen hebben waar iemand ongeveer vandaan komt dan beginnen ze daar.
ze kunnen naar de buurt waar die mensen hebben gewoont of naar een soort gemeentehuis of ziekenhuis waar ze kunnen zijn geboren.
en zo puzzelen ze steeds wat stukjes aan elkaar tot ze uiteindelijk de persoon of fam hebben gevonden.
13 jaar geleden
Daar zetten de zoveel mensen op, die daar helemaal thuis in zijn, dat is gewoon hun vak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met heel veel tijd en moeite, door te beginnen waar ze het laatste gewoont hebben. De gemeentes houden meestal bij welke niewue woonplaats iemand naartoe verhuist. En je kan migratie bestanden van landen bevragen. Als individu heb je wellicht niet altijd geluk, maar een TV programma kan meestal; weldingen regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten heel veel mensen in het team van beide progamma's.
Die je in beeld niet ziet.
Memories is opzich 'makkelijker' omdat de meeste mensen die gevonden worden in Nederland wonen.
Bij Spoorloos gaat het team op pad met een mogelijke foto, naam en vroegere woonplaats of adres.
Dit kost enorm veel tijd moeite en inzet.
Soms kan dit proces maanden duren dat in een uitzending misschien een half uur duurd.
En er zijn ook gevallen van mensen die na een hele lange tijd niet gevonden worden.