Wint een bedrijf als TELE2 of Ora klanten door een "andere" reclame te maken of maken ze zichzelf belachelijk?

TELE2 heeft nu reclame met dat zwarte schaap: "We love cheap".

Ora met die papegaai: "Ora Ora, korting, korting".

Winnen ze er klanten door of maken ze zichzelf belachelijk? Slaan ze de plank compleet mis of is het briljant? Jullie mening graag :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik merk zie nu trouwens dat het OHRA is, met een H erbij dus :)

Het beste antwoord

Briljant vind ik de door jou genoemde campagnes allerminst. Zeker die van de Orah doet mijns inziens meer kwaad dan goed. Tele2 is er qua campagne wat mij betreft in ieder geval op vooruit gegaan (wie kan zich die spotjes met die dwerg nog herinneren?) en brengt een heldere boodschap: onze producten zijn goedkoop!

Ohra probeert die boodschap nu ook op een wat gekunstelde manier uit te dragen maar doet daarbij haar imago als "betrouwbare verzekeringsmaatschappij" op z'n zachtst gezegd geen goed.

Ook in dienst van de naamsbekendheid (onbekend maakt per definitie onbemind) sla ik de campagne van Tele2 vele malen hoger aan dan die van de Ohra. Ze zetten een uniform beeld neer en mede door de stortvloed aan spotjes de laatste tijd begin ik bij het zien van een zwart (bruin) schaap de associatie met dat bedrijf en goedkoop bellen te maken. Knap. Bij die rare Ohraspotjes heb ik dat in het geheel (nog) niet.

Maar om even kort te gaan, de kracht van herhaling is niet te onderschatten. Reclame werkt. Mensen moeten je kennen. Toch is het wel zaak trouw te zijn aan de boodschap die je over wilt brengen. Tele2 slaagt wat mij betreft totop een bepaalde hoogte in beide, de Ohra faalt op het tweede vlak jammerlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Reklame werkt, hoe stompzinnig of dom het ook is...
Dus dan moet het briljant zijn...
Waarschijnlijk appeleert het momenteel aan de Nederlandse consument, wanneer die zich ergert, dan blijft de naam hangen... Dus ik ga voor briljant...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Negatieve reclame is ook reclame wil je zeggen? Zit wat in. Maar zou je als je een keuze moest maken voor laten we zeggen een verzekering kiezen voor de "lollige ohra" of toch meer voor een "zakelijke unive" bij wijze van spreken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik MOET kiezen, ik wil zo min mogelijk verzekeringen, het enige wat werkelijk verzekerd is, is HUN winst... maar goed, ik zou dan alleen afgaan op de feiten en voorwaarden die de verzekering mij geeft en vandaar uit zou ik beslissen... :-)
Ik denk dat ze er wel klanten mee winnen aangezien het op deze manier herkenbaar is. Daarnaast wordt zo'n reclamespot door een heel team bedacht en is er vast goed over nagedacht.
Ik vindt deze campagnes dan dus ook Briljant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het feit dat er nu op GV over gepraat wordt zegt volgens mij al genoeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoeft niet perse... Ik zou het natuurlijk ook in een heel negatieve context kunnen brengen zodat mensen de reclames zouden kunnen gaan zien als negatief. Desalniettemin begrijp ik je antwoord. :)
ik vindt ze wel leuk....
ik wet niet of het nou extra klanten wint, maar ik vindt de ideeën wel heel goed =D