Hoe zitten de showview codes in elkaar ?

Dat zijn de codes die bij de tv-programma's in de gids staan en waarmee je een recorder kunt programmeren. Hoe komen die codes tot stand en door wie worden die gemaakt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.5K

Het beste antwoord

Showviewcodes worden gemaakt door middel van een formule. Hierin worden de datum, starttijd, eindtijd en de zender waarop een bepaald programma wordt uitgezonden, verwerkt. Uit deze formule komt dan een uniek getal. De formule is geheim en is bedacht door het Amerikaanse bedrijf Gemstar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een showview code is een code van een televisiezender.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon gemaakt op het belang van de zender. Zo heeft NL 1,2 of 3 een lager nummer dan bijvoorbeeld Nickelodeon.
Hier zie je een overzicht:
http://www.murck.nl/showview.htm

Maar het klinkt meer als een PDC of een VPS code. Dat is een code die je invoert, en dan wordt het programma opgenomen. Die codes worden waarschijnlijk gewoon door een computer (willekeurig) gemaakt.