Zijn de Teletubbies in Duitsland verboden?

Op een Duitse vraag en antwoord site kom ik vaak de vraag tegen dat de Teletubbies verboden zijn of worden. Is dit waar? En zo ja, waarom?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier de link naar de vraag https://www.gutefrage.net/frage/wurden-die-teletubies-in-deutschland-verboten?foundIn=tag_overview

8 jaar geleden
in: Televisie
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt allemaal als onzin van wat ik er van kan begrijpen. Homo-argument komt weer eens naar voren en ook de mythe dan een kind zichzelf gedood zou hebben door een televisie in zijn buik te snijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom lees je het Antwoord dan niet daar? Als ze daar het Antwoord niet weten, waarom dan wel in het Buitenland?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes Niet iedereen begrijpt Duits (volledig).

Het beste antwoord

Welnee. Dit peutertelevisieprogramma is sinds 1999 ook op de Duitse zenders ARD en ZDF te zien.
Het programma heeft 't predicaat onschadelijk gekregen, ook al is er geregeld kritiek op. De serie is niet gevaarlijk voor kleine kinderen, maar helpt hen hun fantasie en ruimtelijk inzicht te ontwikkelen.
Amadea