Krijgen mensen altijd Make-up op bij tv programma’s?

Het valt me op dat bij tv programma's, shows etc. de mensen er altijd bovengemiddeld goed uitzien, ook mannen en zelf het plubliek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
3.6K

Antwoorden (1)

Alle deelnemers aan het programma wel, glimmende neuzen of wangen verstoren het beeld, ook worden de ogen en lippen iets opgemaakt, ook om hen goed zichtbaar te krijgen op het beeld. Vroeger was het een dikke laag make-up, maar door de betere kwaliteit van de apparatuur is dat niet meer nodig.
De wangen krijgen een blusher om het gezicht levendig te houden. Het publiek krijgt geen make-up, al zijn er wel programma's die hen ook vooraf tips geven hierover en over de kleding.
De make-up is dus bedoeld om het beeld dat de kijker ziet te verbeteren, niet om de kandidaat er beter uit te laten zien, als dat zo is, is dat toeval.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als er geen make-up gedaan zou worden, zou de sterke belichting alle kleur uit het gezicht en van de handen (die ook altijd meegedaan worden) weghalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit geldt inderdaad bij opnamen in een studio.
Mensen die op straat gefilmd worden, worden niet opgemaakt. Voorbeelden van deze programma’s zijn bijvoorbeeld uitreikingen bij de Postcodeloterij, of programma’s als Help mijn man is klusser (waarbij de betreffende persoon overvallen wordt). Daarnaast zullen mensen in een real-life show ook niet worden opgemaakt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed punt, dat klopt. Er wordt dan ook minder gebruik gemaakt van felle lampen, omdat daglicht voldoende is met de moderne apparatuur, eventueel met een beetje bijverlichting, in de huiskamer wordt er wel bijgelicht, maar met andere lampen dan in de studio.