Extra nieuwsuitzendingen: zie beschrijving

Waarvoor zijn er in nederland al een paar keer een programma onderbroken voor een extra nieuwsuitzending? Moet ik weten voor een verslag maar kan het op internet niet vinden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet in dit verband ook niet de NOS versus RTL competitie.

Antwoorden (7)

Hmm, ik kijk niet zo veel nieuws op tv maar als het dan over de laatste dagen gaat, heeft het waarschijnlijk met de vulkaanuitbarsting op Ijsland te maken, de aswolk die daardoor is ontstaan heeft in heel West-Europa het vliegverkeer plat gelegd.

Als het meer algemeen is:

Extra nieuwsuitzendingen zijn er als er iets heel "boeiends" gebeurd in de wereld wat veel mensen interesseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is meestal voor het overlijden van een belangrijk persoon (koninklijk huis), of voor een uiterst belangrijk nieuws zoals de aanslagen op de twin towers op 11-9-2001
14 jaar geleden
Vliegtuigramp(en), duinbrand bij Bergen, Overlijden Juliana, aanslag op Twin Towers, Aanslag op Rabin, vuurwerkramp Enschede, dood Michael Jackson (wat ik me zo herinner).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, +.. eng altijd, extra nieuwsuitzendingen..
Bijlmerramp
Aanslag Koninginnedag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ons zogenaamde 'BreakingNews', ook de vuurwerkramp in Enschede op zaterdag 13 mei 2000, was daar een goed voorbeeld van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen zaterdag (10-4) was er om 12 uur een extra NOS-Journaal n.a.v. het vliegtuigongeluk met de Poolse president.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is duidelijk dat een nieuwsuitzending die tijdens een ander programma wordt uitgezonden, van dermate groot belang is, dat het niet kan wachten op de reguliere tijd van de normale nieuwsuitzending.

Het kan zijn dat de bevolking direct moet worden geïnformeerd omdat de volksgezondheid gevaar loopt, of omdat het nieuws voor iedereen dermate belangrijk is, dat het niet moet gaan rondzingen en valse of foute informatie de mensen verward. Een directe nieuwsuitzending met alle juiste gegevens is dan op zijn plaats.