Wat is het verschil tussen een breedbandversterker en een antenneversterker?

Ik kreeg namelijk van Ziggo te horen dat ik in verband met slecht signaal een breedbandversterker nodig heb. En nou zag ik in een bouwmarkt een antenneversterker hangen die stukken goedkoper is dan een breedbandversterker. Dus vroeg ik me af wat het verschil is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.5K

Antwoorden (2)

Een antenneversterker versterkt het signaal analoog. De versterker die je nodig hebt om het Ziggo-signaal elders te brnegen moet dat digitaal kunnen. Je kan wel een analoge versterker gebruiken maar dan heb je ook maar 32 analoge zenders en kun je geen gebruik maken van HD-kwaliteit en interactieve tv.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Een versterker voor digitale TV werkt ook analoog hoor, pas in je decoder wordt het signaal gedemoduleerd en omgezet in digitale data.
Voor interactieve digitale TV en zeker voor een kabelmodem heb je een retourgeschikte versterker nodig. Verder zitten deze signalen in een groot frequentiegebied (vandaar de naam breedband), en is het dus verstandig om een versterker te nemen die aangeraden wordt door Ziggo. Voor die paar tientjes wil je echt niet meer problemen veroorzaken waarbij je geen support van Ziggo meer zal krijgen.
gvrox