Hoe werkt het stemmen bij Holland got talent?

Ik begrijp niet dat voor de eerste act veel langer gestemd kan worden dan voor de laatste. Hoe wordt dat tijdsverschil recht getrokken? Is er een notaris bij om de boek te controleren? 'Opvallend' is dat vrijwel altijd solo artiesten winnen. Denk ik slecht als dat is om de kosten te drukken van de trip naar Vegas......?

9 jaar geleden
in: Televisie
2.6K
SimonV
9 jaar geleden
Hier staan de voorwaarden:
http://www.rtl.nl/components/shows/hollandsgottalent/spelvoorwaarden/Stemvoorwaarden.pdf
SimonV
9 jaar geleden
"RTL Nederland B.V. is gerechtigd naar eigen inzicht en zonder voorafgaande kennisgeving deze voorwaarden gedurende de looptijd van het Programma te wijzigen of aan te passen, dan wel zonder opgave van reden het stemmen te staken, te wijzigen of aan te passen
vanwege haar moverende redenen, zonder dat RTL Nederland B.V. daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de stemmer. " Dat geeft wat "speelruimte"...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dat laatste is niet waar omdat het publiek ook kan stemmen dus niet alleen de jury

Antwoorden (1)

Al vanaf dat de eerste act begint, kun je stemmen op ALLE acts. Toevallig dacht ik dat laatste ook, maar daar kan je met zekerheid niks over zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Hoe kun je nou stemmen op een act die je nog niet gezien hebt? Dat doet toch niemand?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als bijvoorbeeld jou neef meedoet, dan stem je ook wel zonder dat je die act gezien hebt.
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord en reacties, maar ik geloof helaas niet dat het zo werkt. Er worden duizenden stemmen uitgebracht, als je het van bekenden moet hebben ben je heel zwaar en onredelijk in het nadeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook veel acts die fans hebben, maar dat hoeven niet alleen maar bekenden te zijn. Sommige mensen zijn helemaal wauws van een act, ook al kennen ze de perso(o)n(en) niet, en die stemmen gewoon, die wachten niet totdat de act geweest is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@paulus811 "Dat doet toch niemand?" Bij sommige programma's win je volgens mij juist als je de grootste fanaanhang hebt. Bij so you think you can dance wordt altijd heel veel door fans/familie/vrienden/leerlingen dansschool etc gestemd. Er is altijd een nadeel.
-Als je het hele programma mag stemmen (nadeel laatste, nietfans die wachten tot ze alles gezien hebben minder tijd om stemmen uit te brengen)
-Als je aan het eind van het programma mag stemmen (nadeel eerste, die is dan al vergeten)
-Als je na de act mag stemmen (nadeel laatste, minder tijd om stemmen te krijgen).
-Als je alleen 5 min zo mogen stemmen na een act OP die act zou het oneerlijk zijn voor de latere acts (mensen weten immers niet of ze een latere act leuker zouden vinden)