wie heeft er volgens de geboortelijn recht op de iron throne?

ik heb net de laatste aflevering van game of thrones gezien en vroeg me nu af wie er nou echt op de troon mag zitten.

dus volgens de officele geboortelijn.

ik heb al op internet gekeken maar kon er niets over vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

De Targaryens. In dit geval Daenerys Targaryen (dragon mother). Haar voorouders zaten 300 jaar op de troon totdat Robert Baratheon in opstand kwam.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/House_Targaryen

Toegevoegd na 5 minuten:
Spoiler alert:

Robert viel de troon niet aan omdat hij meende er aansprak op te maken. Omdat Robert een tijdje koning is geweest denkt nu elk broer en bastaard van hem dat de troon van hem is. Cersei (of beter haar zoons) claimen nu onrechtmatig de troon omdat zij de vrouw van Robert was. (maar haar zoons zijn eigenlijk geen zoons van Robert).

Toegevoegd na 8 minuten:
The Iron Throne was constructed by Aegon I Targaryen, the first king of the Seven Kingdoms. Aegon the Conqueror had the throne made from the swords surrendered by his enemies.

Duidelijk dus, aangezien het verkrijgen van het koningschap een geboorterecht is.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Iron_Throne
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oké bedankt.

Andere antwoorden (1)

Dit zouden twee mensen kunnen zijn. Als je ervan uitgaat dat de targaryens recht hebben, zou het Daenerys zijn (of een andere nog levende Targaryen). Maar als je uit zou gaan van de lijn van King Robert zou Stannis Baratheon nu koning horen te zijn (Joffrey en Tommen zijn kinderen van Jaime en Cersei en dus niet van King Robert).

Toegevoegd na 1 minuut:
Samenvatting:

Als je uit zou gaan van de Targaryen-lijn is het Danaerys of een andere levende targaryen.
Als je uti gaat van de nieuwe lijn van koningen (King Robert) is het Stannis Baratheon