Waarom heb ik niet alle standaard tv zenders?

Ik heb gewoon via een kabel televisie, dus niet iets van een ziggo pakket of wat dan ook. Maar toch mis ik naar mijn idee een aantal zenders die volgens mij gewoon standaard zijn. Zoals Animal Planet, National Geographic, 24Kitchen.. Is het normaal dat ik die niet heb? Ik heb in totaal 23 zenders.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Dat is geheel afhankelijk van het gebied waar je woont en of je wel of geen digitale TV kijkt. In Nederland doen de programma een voorstel over wat er in een bepaald gebied op de kabel moet worden doorgegeven. Doorgaans zijn dat de bekende zenders, plus een regionale en een lokale zender. 24Kitchen is volgens mij alleen digitaal beschikbaar. Animal Planet is vaak analoog ook beschikbaar, maar dat is afhankelijk van je provider/aanbieder. Als je ziggo als provider hebt kun je even kijken welke programma's er in het pakket zitten. UPC idem en etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Bedoel je de programmaraden in de tweede zin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, dat moest er inderdaad staan.
Antoni
9 jaar geleden
Het is (voor mij) onduidelijk of de programmaraden nog bestaan. Op 1 januari 2014 is de Mediawet namelijk zodanig gewijzigd dat het instellen van programmaraden niet langer tot een gemeentelijke taak behoort. Het is wel de bedoeling van de wetgever dat er in plaats van de raden een andere vorm van consumenteninvloed door de exploitanten wordt ingesteld, zo vermeldt deze website http://nl.wikipedia.org/wiki/Programmaraad. Wat er in de plaats is gekomen van de programmaraden, is mij onduidelijk. Zie ook: http://www.kabelraden.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, ik loop blijkbaar achter ;) Het was ook een enigzins achterhaald instituut. Antoni, bedankt, weer wat bijgeleerd :) In dat geval zijn de zenders die ipeters willen kijken misschien wel opgenomen in het digitale pakket, in het analoge pakket zitten ze meestal niet. Maar navraag bij de provider zal uitkomst bieden.
Je zult toch van de ene of andere provider het televisie aanbod afnemen en misschien heeft die een afwijkend aan bod, van wat jij standaard vindt!
Neem contact met de provider op en vraag er naar.