hoe heette deze televisieserie van vroeger?

vroeger was er op de Belgisch televisie een minder uurtje. hier werden o.a. series uitgezonden als: tiktak, merlina, liegebeest, plons de gekke kikker, carolientje en haar bootje.... er was ook een tijd een serie die zich afspeelde in een soort van poppenkast. dit waren geen poppen maar acteurs en er waren spoken die er echt uitzagen als typische spookverschijningen. iemand enig idee?

Toegevoegd na 1 uur:
naar aanleiding van antwoorden. .. ik meen dat het echt een Vlaamse serie was ivm accent. En dit minder uur vond plaats aan het begin van de avond. Je zag bij de intro en outro dat het een poppenkast was een mooie luxe. Met rode gordijntjes zoals bij een theater. Een mijnheer vertelde er dan wat over,dan gingen de gordijntjes open en werd er ingezoomd op de kast. Aan het eind van de aflevering werd er pas weer uitgezoomd en zag je pas weer de kast en de mijnheer en dan sloten de rode gordijntjes weer

Toegevoegd na 1 uur:
hmm nu Ik erover nadenk. Misschien was het meer en poppenhuis, maar dan een beetje aangekleed als een toneel.

10 jaar geleden
in: Televisie
3.8K
Antoni
10 jaar geleden
Bedoel je misschien de Nederlandse serie De Poppenkraam? Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Poppenkraam en http://i.ytimg.com/vi/cBZjBxYk9LQ/hqdefault.jpg

Het beste antwoord

Yep, ik weet welke je bedoeld:
De kasteelgeesten dat was onderdeel van het sprookjes theater op de BRT :-) fantastisch was dat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien bedoel je de Nederlandse serie De Poppenkraam.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Poppenkraam en http://i.ytimg.com/vi/cBZjBxYk9LQ/hqdefault.jpg
Antoni
10 jaar geleden
sterredag
10 jaar geleden
nee de poppenkraam speelde zich vol Jens mij niet af in een poppenhuis en er kwamen al zeker geen spoken in voor
Bedoel je misschien "De Boomhut"? Werd uitgezonden op Ketnet van 1994 tot 2006.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sterredag
10 jaar geleden
nee dit is veel te recent. dit is in de jaren 80 uitgezonden.
Ik herinner me uit die tijd wel het programna Prikballon, is dat misschien wat je bedoelt? Die poppenkast of poppenhuis zeggen me dan weer niks, maar het werd in ieder geval wel gepresenteerd door een oudere man met een grijze baard.