Wat stelt het logo van Wie Is De Mol voor?

Het lijkt wel een vingerafdruk en een beest. Maar wat is het werkelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
3.5K

Antwoorden (3)

Het is een vingerafdruk van een mens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het doel van het programma is, iemand op te sporen. Iemand opsporen, dat heeft bij "normaal" politiespeurwerk veel te maken met vingerafdrukken. Vandaar dit logo.

Daarnaast heeft het woord "vingerafdruk" een figuurlijke betekenis: dan is het iets kenmerkends. Om een voorbeeld te noemen: de geur van amandelen is de vingerafdruk van cyaankali. Ook in die figuurlijke betekenis moeten de deelnemers proberen deze "figuurlijke vingerafdruk" van de mol te herkennen.
14 jaar geleden
Het logo stelt voor de vinger afdruk van de mol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vingerafdruk in de vorm van een mol. De zwarte achtergond is ook bewust gekozen. Het zwart refereert naar het donker. De mol naar de infiltrant en de vingerafdruk naar de persoon. De bedoeling van het programma zit opgesloten in het logo.

Toegevoegd na 2 minuten:
vingerafdruk = opsporen van de persoon (infiltrant)