Waarom zien jongeren in Amerika er ouder uit dan hier in Nederland?

als je kijkt naar Amerikaanse televisie programma's als super sweet 16 of 16 and pregnant, zien in mijn ogen de jongeren er stukken ouder uit als zestien, waardoor komt dit. Of zijn ze gewoon allemaal zo ontzettend gestyled?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
3.6K

Het beste antwoord

Je moet in de VS veel zelfstandiger zijn dan in Nederland, dus daarom zullen mensen misschien ouder lijken. Als je daar op je 2e niet begint met goede opleidingen, kom je nooit op de beste universiteiten e.d. Daarnaast is de VS veel harder, en kan je daarom dus ook dieper 'vallen'.

Maar wat ik wel wil zeggen is dat Nederlandse jongeren veel volwassener/zelfstandiger zijn in hun denken en doen dan veel Europese leeftijdsgenootjes. Ik ben op uitwisseling geweest naar Spanje en die mensen konden nauwelijks voor zichzelf zorgen, dachten niet na bij wat ze deden(vrijwel de hele groep 20 man van 16/17/18), en mensen die naar andere landen waren geweest hadden dezelfde ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het oudere acteurs zijn die 16 jarigen moeten spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ klopt, Het is geen uitzondering dat iemand van 23 een 16 jarige speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de programma's die hij noemt, zijn geen acteurs betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar kan je je nog lelijk in vergissen @essierulez
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel, essierulez. Laat je niks wijsmaken. Super Sweet 16, 16 and pregnant, date my mum, weet ik veel wat voor formatprogramma's je allemaal hebt....allemaal gescript, allemaal uitgeschreven, allemaal geacteerd. Wake up!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet, ik kijk die programma's nooit. Maar het zo niet zo moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kijkt het niet maar weet wel dat er geen acteurs in zitten?
Alles voor de kijkcijfers/reclame/geld, daar draait het om bij de tv.
Ze eten meer hamburgers (met groeihormonen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten inderdaad (zie antwoord hierboven) veel meer hormonen in het voedsel in USA. Heb een kennis uit Nederland die er al jaren woont, maar zij geeft haar jonge dochter zoveel mogelijk biologisch voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verbaas me daar ook altijd over. Het is net of kinderen daar geen kinderen mogen zijn maar mini-volwassenen, terwijl ze er superhypocriet met sex omgaan.
Laat die kinderen toch spelen. Waarom al oogschaduw en lipstick met 12 jaar en haren opgemaakt als bij volwassenen.
Ik ben tot nu toe blij hier te wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+