Moet een gebarentolk ook versprekingen weergeven?

Als bijvoorbeeld een nieuwslezer zich verspreekt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Moeten niet, in het nieuws zal dat ook niet vaak gebeuren, dat gaat over serieuze zaken, waar je geen humor bewust aan toevoegt, bovendien heeft een doventolk veel tijd nodig om zinnen te vertalen, wat er in een nieuwsuitzending niet is, in een les op school, of tijdens de pauze ligt dat anders, de dove of slechthorende mag ook mee lachen om een verspreking. Ook in huiselijke kring zal dit uitgebreid vertaalt worden. Het ligt dus aan de plaats waar de doventolk zich bevindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Leuke vraag!
Waarschijnlijk zijn er voor versprekingen geen gebaren, dus zal de tolk gewoon de bedoeling van de spreker weergeven.