Wie presenteerde het nieuws tijdens de tweede wereldoorlog?

http://nl.wikipedia.org/wiki/AGOVV

Zoals er bijvoorbeeld op deze pagina te horen is (filmpje aan de rechterkant, stukje naar beneden scrollen vanaf boven), zo hoor ik deze stem bijna altijd tijdens nieuws uitzendingen in de tweede wereldoorlog. Weet iemand wie dit was? Hij deed ook veel stemcommentaar voor NSB propaganda. Was het misschien een NSB'er?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

Er schiet mij slechts één naam te binnen, en dat is die van Max Blokzijl.
Ik weet niet of hij het nieuws ook las, maar ik ken hem (ben van 1935) van zijn propaganda praatjes op de radio.
Hij was inderdaad een overtuigd nationaal socialist.