Wie weet hoe het muziekje (de tune) van het kinderprogramma de Verrekijker, uit de jaren 60 vorige eeuw heet en wie het geschreven heeft?

De Verrekijker was een soort jeugdjournaal van toen in zwart wit, en werd dacht ik één keer per week op de woensdagmiddag uitgezonden.

14 jaar geleden
in: Televisie
1.9K

Het beste antwoord

Ik weet het niet, maar hier is wel een opstapje voor anderen:

http://www.youtube.com/watch?v=kG7bUcvgQeM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In die tijd werden de tunes gehaald uit een enorme voorraad instrumentale muziekjes die over de hele wereld werden gebruikt. Ze werden speciaal gemaakt voor radio- en televisiegebruik door Amerikaanse en Engelse orkesten.
Ik heb even in het archief van Beeld en Geluid gekeken, en zo te zien heeft niemand de moeite genomen om iets over de tune op te schrijven. Misschien komen we er zo nooit meer achter..
AWM
14 jaar geleden
Bij het Centrum voor Beeld en Geluid hebben ze de uitzendingen in het archief zitten. Wie weet kun je deze vraag daar stellen? Het is in elk geval geen oorspronkelijk Nederlands programma, maar gekocht van NIC met de rechten bij de CBC.