Kan ik met 1 optische kabel meerdere apparaten aansluiten?

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn:

Ik heb 3 apparaten aangesloten op mijn tv, dit zijn:

- 2.1 Soundhub Home Theater HTS7202 (Philips)
- HUMAX iHDR-5200C (decoder van Ziggo)
- Playstation 3

De tv is de LG 47LM620s

Ik heb op dit moment een optisch digitale kabel lopen tussen de home cinema set en de tv, als ik dan tv kijk via de decoder lukt het om mijn geluid via de home cinema set te laten komen, soms lukt het ook als ik de ps3 aan heb staan om tijdens het gamen het geluid via de home cinema set te krijgen, maar nu lukt dat niet. het is erg onbetrouwbaar ene keer werkt het wel andere keer weer niet (ik snap dat dit aan mij ligt, aangezien ik AAA technisch ben)

Wat is hier aan te doen, zodat het wel naar behoren werkt dat ik als ik ga gamen ik het geluid via de 2.1 krijg, of als ik tv kijk?

bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2K

Het beste antwoord

Jouw oplossing om een optische kabel tussen je soundhub en je TV te hebben is goed, echter moet je in je TV instellen dat het geluid niet verzorgt hoeft te worden door de TV zelf(bypass over tos-link) bij alle aangesloten apparaten zeg je dat audio mee moet komen over de HDMI, en dan moet het goed komen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
super bedankt! (eigenlijk heel simpel, maar je moet het maar net weten)