Hoe komt het dat cabaret van Najib Amhali en Brigitte Kaandorp niet meer bij de Vara te zien is?

Gisteren was Najib Amhali tot mijn verbazing bij RTL4 te zien en volgende week komt Brigitte Kaandorp. Vroeger zond de VARA altijd het cabaret uit, gisteren was wel een twee jaar oude voorstelling van Youp te zien maar dus geen nieuw cabaret meer.

Heeft RTL4 meer geld geboden of had de VARA hier geen geld meer voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Steeds meer 'VARA-cabaret' wordt niet meer uitgezonden bij de publieke omroep, maar bij RTL 4. Zo zie je dat bekende namen als Najib Amhali, Brigitte Kaandorp en Hans Teeuwen dus overstappen naar de RTL die blijkbaar beter betaalt. De VARA kan de gestegen vraagprijzen niet meer betalen.

"RTL 4 is al geruime tijd bezig met het inlijven van cabaretiers en voorheen typische publieke omroep-programma's. Zo zijn Jack Spijkerman, Tijl Beckand, Ruben van der Meer (Echt Waar?!), Veldhuis & Kemper, en de heren van Dit Was Het Nieuws al vaste waarden op de zaterdagavonden van RTL. Beckand en Van der Meer voegen daar binnenkort een nieuwe variant op De Lama's aan toe: De Grote Improvisatieshow. Op korte termijn komen daar dus ook nog grote cabaretshows van Najib Amhali (Alles komt goed, 23 februari) en Brigitte Kaandorp (Cabaret voor Beginners, maart) bij.

De VARA laat weten 'respect' te hebben voor de keuze van Amhali en Kaandorp om de jarenlange samenwerking te verbreken, maar zegt de voorstellingen gewoon niet meer te kunnen betalen: 'Beide cabaretiers zijn nu op een punt in hun carrière gekomen dat de VARA niet langer kan voldoen aan de financiële wensen die er inmiddels tegenover staan. "

Toegevoegd na 31 minuten:
Naast de hierbovengenoemde informatie laat de VARA wel weten zich in de toekomst meer te willen concentreren op nieuw talent. Ik heb daar tot dusver nog niet zo veel van gemerkt. Maar we blijven ze goed in de gaten houden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord geven allemaal!

Andere antwoorden (2)

Najib Amhali heeft zijn contact met de Vara verbroken en heeft nu afspraken met RTL 4.
11 jaar geleden
Omdat ze hun show verkocht hebben aan rtl 4. Ze verkopen zelf de uitzend rechten. Net als een presentator overstapt van sbs naar rtl.