Komt de combinatie onaantrekkelijke man met mooie vrouw, in de media , vaker voor dan de combinatie onaantrekkelijke vrouw met knappe man?

Vaak zie je in tv-series en reclames een vrij normale of onaantrekkelijke man met een mooie vrouw, maar niet omgekeerd.
Natuurlijk is aantrekkelijk een subjectief begrip.
Ik vraag me af.. klopt het dat de combinatie van een average man met een mooie vrouw vaker te zien is dan andersom?
Is hier onderzoek van bekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
gonna
11 jaar geleden
geld en macht speelt vaak een grote rol. gonna
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En weinig zelfvertrouwen bij een vrouw speelt ook mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, wat is mooi en wat is lelijk ?
Marijke van Helwegen
Erica Terpstra
ik kan geen keuze maken.

Antwoorden (2)

Hangt helemaal van de doelgroep van de media af: is het voor de man, dan zie je plaatjes van lelijke maanen met mooie vrouwen; is het voor een vrouw, dan is het precies andersom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.
Vrouwen vallen (ook) voor geld en macht en dan maakt het niet uit dat de man minder mooi is. Macht is voor vrouwen ook aantrekkelijk.

Maar, een machtige, rijke vrouw is voor mannen niet aantrekkelijk, want mannen vinden vaak dat die rol aan hen is toebedeeld. Een vrouw met die eigenschappen is eerder intimiderend voor hen. Dan voelt de man zich een l*lletje.