Waarom heet Holland's got Talent Holland's got Talent?

Goedenavond,

ik zal proberen mijn vraag in het Nederlands uit te leggen en ik hoop dat jullie gaan begrijpen wat ik bedoel.
In Duitsland zeggen wij meestal "Holland" als we "Nederland" bedoelen, hoewel "Holland" eigenlijk alleen maar een deel van "Nederland" is. Jullie zeggen meestal "Nederland" en nauwelijks "Holland" (tenzij het een bijvoeglijke naamwoord is zoals in "de Hollandse keuken", toch?). Waarom heet "Holland's got talent" niet "Nederland's got talent"? Het heet toch ook "Britain's got talent" en niet "England's got talent"? Alvast bedankt! Ben

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (8)

dit komt omdat het bedacht is door de mediabonzen die allen gevestigd zijn in Holland ,en deze vergeten dat de rest van Nederland groter en belangrijker is dan die smalle kuststrook die Holland is,en het bekt wat lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holland is héél Nederland en niet alleen noord -en zuid Holland. Vind deze uitleg niet kloppen
minnetje is niet van mij trouwens die geef ik zelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel mij, als Bossche Bol, absoluut niet aangesproken als het over Holland gaat. Dus misschien denken de Randknakkers wel dat ze het over heel Nederland hebben als ze het over 'Holland' hebben, maar daar zijn heel veel 'provinciaaltjes' het absoluut niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ik als "provinciaaltje" (Limburger wonend in Brabant) ken dat gevoel weer helemaal niet.
Iedereen is weer anders.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holland is noord en zuid Holland en de rest erbij is Nederland ,zo denken ze in Holland (de rest zijn maar boeren)zo denken de meeste in de provincie ook,laat die Hollanders maar in Holland .
Het bekt lekkerder, en in het engelse taalgebruik is holland nou eenmaal synoniem met the netherlands. Slechts een paar mensen buiten nederland beseffen zich dat formeel holland slechts een klein deel van nederland is. Dat is weer hystorisch bepaald: i de tijd van de VOC kwamen de zeevaarders voornamelijk uit de twee hollanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holland is een andere benaming voor heel Nederland. Maar het wordt eigenlijk alleen voor reclame-doeleinden gebruikt. Ik denk dat de voornaamste reden is dat het gewoon leuker klinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Hetherland's got talent klinkt niet. Comercieel motief ongetwijfeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holland klinkt internationaler en past dus beter in een engelstalige titel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Netherlands is in het buitenland niet zo bekend als Holland. Ik kwam vaak in Canada en op de vraag die je daar vraag krijgt: "Where are you from"? kwam altijd als je zei:"I`m Dutch", steevast :"Oh, you`re from Holland".
Ik denk dat het populairder is en het klinkt ook ritmischer
dan "the Netherlands".
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Omdat de naam van het programma in het Engels is geschreven.
In het Engels zeg je Nederland als The Netherlands, en Holland blijft gewoon Holland.
Dus: "Nederland's got talent", kan niet omdat het twee talen door elkaar zijn. Dan zou je moeten zeggen: Nederland heeft talent! (klinkt overigens ook goed)
The Netherlands got talent klinkt ook niet zo fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Televisieprogramma's moeten nu eenmaal internationaal klinken en Nederland is in het buitenland toch gewoon 'Holland'. Alleen in de USA zijn al 28 plaatsen die Holland heten. Dus Nederland is Holland en Holland is Nederland en Holland's got talent... Hoewel, dat laatste is nog maar de vraag.