is het programma Moordspel gepresenteerd door Ron Brandsteder online te vinden?

in mijn jeugd keek ik met mijn ouders altijd naar Moordspel. een soort Cluedo maar dan op tv. je kon als kijker meedoen. rechtsboven ging dan een belletje en dan wist je dat er een clue aankwam. is deze show nog ergens te zien online?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2.7K

Antwoorden (1)

Het is een programma uit 1987 en er zijn maar 6 afl van gemaakt: "Van deze quiz werden slechts zes afleveringen gemaakt. De oorzaak was het overlijden van een acteur uit de eerste aflevering. In deze aflevering roept een rijke planter zijn hele familie bij elkaar. Hij onterft ze allemaal. De nieuwe erfgenaam wordt de butler. Hij wordt echter gebeten door zijn eigen slang en overlijdt. Zeer kort na deze uitzending overleed de acteur (Lo van Hensbergen) echt. De pers beschuldigde toen Joop van den Ende van moord. De acteur bleek 'gewoon' aan een hartaanval te zijn overleden, maar het kwaad was al geschied. De TROS maakte het seizoen nog af, maar er kwam geen tweede reeks.

Door het succes van de TV show volgde een door Jumbo uitgebracht spel waarin men thuis middels aanwijzingen een moord diende op te lossen. Zover bekend zijn er vier versies uitgebracht: 'De moorden in Molenhoven', 'De trouwdag', 'Het huis aan de sterrenlaan' en 'Voorgoed met pensioen'."

Nu je vraag: zo'n heel programma van zo lang geleden is niet online te vinden, wel kleine stukjes maar je zou het moeten kunnen krijgen via Beeld en Geluid, ik begrijp niet helemaal hoe het werkt en waarom je het niet kunt krijgen maar informeer even zelf: http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?ChapterID=1164&searchText=Moordspel

Iemand heeft het ook op mp op dvd verkocht maar nu niet meer.