Hoe kun je met een bril op, toch lekker tv kijken in bed?

Ik vind dat altijd zo vervelend, wil je lekker op je zij naar de tv kijken, wordt je bril helemaal verfrommeld. Geen bril is geen optie want dan zie ik niets, lenzen is geen optie want daar kunnen mijn ogen niet tegen.

Hoe kun je gewoon op je zij liggen mét bril op, zonder er last van te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
5.9K

Antwoorden (8)

Neem of koop een prismabril... Dat is een bril die je in staat stelt te liggen en te lezen als je boek op je buik staat...

Die bril breekt het licht 90° en wel zo dat je om een hoekje kunt kijken zogezegd... Dus je ligt met je bril op en als je dan kijkt dan zie je je voeten... Pak een boek zet dat op je buik en je kunt gewoon lezen zoals altijd normaal... Dat is luxe... Mensen die verlamd zijn hebben die vaak en zijn simpel te verkrijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
maar die mensen moeten wel eerst wennen aan het spiegelbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prismabril is iets TOTAAL anders en wordt voor iets TOTAAL anders gebruikt. Niet door mensen met slecht zicht, maar door mensen die bijvoorbeeld volledig bedlegerig zijn. Sterker nog, als je eeb bril draagt, heb je niks aan een prismabril ; die moet je er overhéén zetten.
Snuffel
14 jaar geleden
Het was een leuk idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Itsme, jij weet er dus niets van, want het is geen spiegelbeeld...
@Marleen, het is wel een prismabril, zie jij de prisma´s niet zitten op de foto? Dat ze een andere bril dezelfde naam gegeven hebben, daar kan ik dan niets mee...
@konijn... Het is een leuk idee... Want ik heb er nu een in mijn hand en het werkt heel goed, daarom heb ik er een...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De foto is wel een prismabril, maar je kunt er niet op je zij liggend teevee mee kijken. Hij is gemaakt voor mensen, bijvoorbeeld, die juist NIET op hun zij kunnen liggen, zelfs niet (half) rechtop kunnen zitten en in het ergste geval niet eens hun eigen boek goed kunnen vasthouden. De prismabril zorgt dat je onder een are hoek kunt lezen, zonder je hoofd of nek te hoeven buigen. (Inderdaad, geen spiegelbeeld, en nee, hij heeft ook geen andere naam). het is een medisch hulpmiddel dat niet gebruikt kan worden om op je zij op de bank of in bed te lezen of teevee te kijken. Wel eventueel plat op je rug. Ook heeft een prismabril geen sterkte, dus je eigen gewone bril moet je er onder zien te frotten ; dubbel probleem. Je kunt wel een prismabril laten maken, op sterkte, mar dat is een bijzonder kostbare aangelegenheid, die in elk geval voor validen met wat minder goede ogen niet vergoed wordt, en voor mensen die hem nodig hebben volgens mij ook niet meer volledig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist Marleen!
Ik ken het probleem, al kan ik ook redelijk lezen zonder bril, och teevee kijken beslist niet. De beste truc is toch zorgen voor een goed kussen. Het kussen moet je hoofd goed ondersteunen ZONDER dat je er in wegzakt, dus liever een kafkussen of een met piepschuimbolletjes dan een verenkussen. Sommige mensen vinden het voelen alsof je op een baksteen ligt, maar die 'baksteen' neemt dan wel PRECIES de vorm van je hooft en nek aan, INCLUSIEF bril, en slaapt geweldig. (Ik neem hem zelfs op vakantie of als ik ergens moet logeren mee).

Een ander ding waar je aan moet denken, is dat je er bij aanschaf van de bril op let, dat de volle breedte van de glazen NIET breder is dan je slapen. Dat staat natuurlijk verre van charmant, maar dat ziet in bed niemand, en leesbrillen kosten de wereld niet meer tegenwoordig. Als je er in slaagt een brilletje te vinden dat ongeveer net zo breed is als je ogen (ja, echt geen pan hoor), zal het kussen je montuur niet opzij willen drukken, of althans in veel mindere mate. Ook kun je een goed vormbaar kussen als bovengenoemd zo onder je hoofd frotten, dat je hoofd en nek prima ondersteunt zijn, maar niet tegen je montuur komt.

Al met al blijft het een beetje schipperen, maar een goede combinatie van bril en hoofdkussen doet wonderen ; op een gegeven moment vergeet je zelfs dat je hem ophebt, en val je er gewoon mee in slaap ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt zo'n super flexibele bril aanschaffen, die voel je helemaal niet als je op je zij ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige manier is de televisie zodanig verplaatsen zodat je niet meer om een hoek hoeft te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een idee om een goedkoop brilletje aan te schaffen bij de Hema bv, of een oude bril, die je nog hebt liggen.
Haal daar dan het pootje af, van de kant waar je op ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes.... wat ben je weer practisch. De volgende vraag zal zijn. Ik krijg een lamme arm van het vasthouden van mijn bril..... antwoord alvast een elastiek om je hoofd doen en het pootje er doorheen, of vast plakken met pleisters. Vette +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, over praktisch gesproken, met dat elastiekje is wel handig :)
De tv verplaatsen, zodat je op je rug liggend (met dik kussen onder het hoofd) tv kunt kijken in plaats van op de zij liggend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt gewoon op je zij televisie kijken door op je gewone kussen een rol-kussen te leggen waar je vervolgens aan het eind met je achterhoofd op gaat liggen.
werkt perfect!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meerdere brillen aanschaffen, en één gebruik je voor het op je zij liggen, dat werkt prima. (gewoon blokker of hema brillen)