Hoe maken ze bij RTL die auto's zo plat bij het programma Stop Politie?

Toegevoegd na 6 uur:
Alvast bedankt voor de antwoorden maar is daar een speciaal programma voor?
Het lijkt immers veel sportiever.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

De opnames bij dat programma zijn al van een paar jaar geleden en zijn nog in het ouderwetse 4x3 beeldformaat gemaakt. Nu worden ze uitgezonden op breedbeeldformaat waardoor alles in beeld zonder correctie horizontaal uitgerekt wordt. Het zou volgens mij fraaier zijn als men de oorspronkelijke beeldverhouding zou aanhouden met een paar zwarte balken links en rechts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yeps, en daarom hebben sommige presentatoren ook opeens een bolle kop ;-)

Andere antwoorden (1)

.......... Ze maken de autos niet plat. De camera vertekend het beeld een beetje.