Kan je onder hypnose weer verliefd worden op je ex?

Gisteren op tv de hypnose-show van Jan Smit gezien, waanzinnig wat die mensen allemaal doen! Ik vraag me daardoor af of er bijv ook verbroken huwelijken weer gelijmd zouden kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
3.3K

Het beste antwoord

Hypnose werkt alleen wanneer je ervoor open staat, dat is reeds meermaals gezegd.

Wat mensen vaak niet vermelden, is dat ook voor mensen die openstaan voor hypnose, hypnose niet een manier is om deze mensen te dwingen dingen te doen die zij buiten hypnose ook nooit zouden doen. Je kunt iemand niet onder hypnose dwingen een moord te plegen als de persoon er met zijn volle bewustzijn ook niet aan zou denken. Als een relatie onder hypnose gelijmd zou kunnen worden, geeft dit dus in elk geval aan dat er nog wel degelijk een gevoel is waarop deze acceptatie gebaseerd is. Relaties eindigen dan ook vaak wanneer de gevoelens voor elkaar er nog wel zijn, maar de uitvoer niet haalbaar is.

De vraag is dus of het op lange termijn effect zal hebben, maar op korte termijn (in elk geval de periode dat men onder hypnose is) hoeft niet per sé een probleem te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Datzelfde is ook mogelijk zonder hypnose.
En ik zou niet alles geloven wat je ziet op TV, het meeste is een toneelstukje.
AWM
14 jaar geleden
Hypnose werkt alleen als je er voor openstaat. Als je daardoor weer verliefd wordt op je ex, zal het waarschijnlijk toch ergens anders aan liggen dan dat je geest door iemand anders wordt geprogrammeerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypnose werkt alleen als je er voor open staat.
Een therapeut heeft het enkele jaren geleden met mij geprobeerd, maar dingen die ik niet kwijt wilde kreeg hij er zelfs met hypnose niet uit.

En wat als je onder hypnose weer terug komt bij je ex. Wil je de gehypnotiseerde dan de rest van zijn/haar leven onder hypnose laten om het huwelijk maar vol te houden? Lijkt me ook niet echt een gezonde situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet, alleen onder hypnose, maar daar kun je op je bovenbuurvrouw nog zelfs verliefd worden... Nee hoor is een fabeltje dat je een post-suggestie krijgt waarbij je permanent op je ex gaat vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onder hypnose (als je er volledig voor open staat) ken je eerdere emotoes en gevolens opnieuw ervaren. In die zin, ja, dat kan. Is ook niet mis mee, in hypnose gaat het er juist ook om dat je kontact maakt met je eigen ervaringen, belevingen, emoties. Enn mal er weer uit zal je er geen last meer van hebben, behalve als je het dan zelf in takt wilt houden, dus kwestie van je eigen keuze, immers weet jij zelf het beste waarom het nu een ex is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Barlotje;

Ik geloof er niet in dat je met hypnose verdwenen emoties weer opnieuw kunt oproepen. Als het zou lukken om iemand middels hypnotherapie (en dus niet eventjes in een tv-show) voor een ander exact dezelfde gevoelens van liefde te laten beleven als vroeger dan ofwel herbeleeft deze zijn herinneringen danwel was de liefde toch nooit echt helemaal over maar waren de gevoelens weggestopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik is eerlijk zijn..

Hoogstwaarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hyp·no·se [hiepnooze] de; v 1 kunstmatige, door de wil ve ander opgewekte slaap 2 het opwekken van die slaap

Door de filmindustrie en sensatiezoekers is hypnose (wat toch al van zichzelf vrij geheimzinnig is voor toeschouwers) verworden tot een middel waarmee je mensen je wil kunt opleggen. Maar zoals met alles geld waar je als individu mee te maken krijgt maak je zelf je beslissingen.
Tenzij je dwangneuroses hebt of iets dergelijks kun je niet iets doen tegen je wil, omdat iemand anders je dat heeft ingefluisterd onder hypnose.

Ik kan het je wel aanraden overigens :) Onder hypnose zijn is enorm relaxed

Toegevoegd na 3 minuten:
geld*dat moet natuurlijk geldt zijn ;) Ik hoop dat de rest van mijn zinsbouw wel duidelijk is; als ik het teruglees is mijn antwoord toch wat chaotisch