Hoe kan het dat ik wazig beeld heb op mijn Philips TV via Scart en niet via Coax?

Voor 2 weken geleden heb ik van Philips de 32PFL3517H gekocht. Nadat ik alles had aangesloten was het beeld via de scart kabel nogal streperig. Toen probeerde ik de Coax kabel. Dit beeld was wel helder, maar ontvang dan alleen NL 1, 2 en 3. Bij de rest van de zenders geeft de tv aan: Geen ontvangst.
De hele setup van de TV al doorgezocht maar kan niets vinden wat het probleem verhelpt. Een andere scart kabel werkt ook niet.

We hebben thuis digitenne van KPN. Ik heb een andere tuner geprobeerd. Het beeld blijft nog steeds wazig.

Beneden hebben wij ongeveer een 28" tv welke ook via een scart kabel is aangesloten op de tuner van KPN. Dit geeft wel helder beeld.

Waardoor komt het streperige beeld? En hoe kan ik het verhelpen? En hoe komt het dat ik met Coax alleen NL 1, 2 en 3 heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het beeld ook wazig via Scart als je bijvoorbeeld een DVD speler aansluit en afspeelt, zo ja dan moet je terug naar de winkel want dan is de interne Scart defect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's een goeie. Probeer ik direct even.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft nog steeds wazig. Ligt het dan zeker weten aan de Scart ingang? Of kan het ook nog aan de instellingen liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je er een foto van maken? Zijn de strepen constant op dezelfde plek, of verlopen ze. Weet je zeker dat het niet aan de kabel ligt? Zijn het trouwens rechte strepen of gaan ze mee met voorwerpen/kleuren in het beeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je alleen ned1/2/3 ziet op de coax zou er op kunnen duiden dat je via de ingebouwde digitale tuner in je tv ongecodeerde netten bekijkt*. Zijn het de HD zenders van 1,2 en 3? Als dat zo is moet je even in de instellingen van je tv ervoor zorgen dat je analoge ontvangst wil over de coax en geen digitale. *Als je een CAM-module en een kaartje van Ziggo/UPC dan zou je de rest kunnen ontvangen. Dat is sowieso het overwegen waard aangezien (hd) digitale kabel een stuk beter beeld geeft dan digitenne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm, had een plaatje erbij gezet maar die is kennelijk niet geüpload. Hierbij een link naar het plaatje via Imageshack.us:
http://img521.imageshack.us/img521/1706/20120721085345.jpg
Helaas zie je hier niet heel goed op dat het beeld streept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen CAM module. Wel een kaartje van KPN. Kan je gewoon een willekeurige CAM module kopen of moet dat perse via KPN?

Het beste antwoord

Als je alles al reeds geprobeert hebt dan ben ik bang dat er iets niet in de haak in je tv.
Gezien de leeftijd zou ik er mee retour gaan.