Waarom worden er in Nederland geen goede kinderseries meer gemaakt?

Denk aan Oebele, Hamelen, Pipo de Clown, Swiebertje, Tita-tovenaar, Q&Q, Vloek van Woeste Wolf.

Of komt dit door mijn hang naar nostalgie en zijn er wel goede nieuwe series maar ken ik ze niet?

Ideeën voor nieuwe series zijn er toch genoeg te vinden? Wat dachten jullie bijvoorbeeld van de boeken van Paul Biegel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

In het buitenland zijn de budgetten groter, buitenlandse producties kopen is goedkoper en makkelijker en tv-makers in Nederland zijn lui en inspiratieloos.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de commercie overal heeft toegeslagen. Het gaat om de kijkcijfers en niks anders.
En deze series hebben te weinig kijkdichtheid op dit moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat alle kinderseries in Japan aan de lopende band worden gemaakt. Lekker goedkoop, in een handomdraai nagesynchroniseerd, enorme marketing machine, hoge kijkcijfers voor jetix.

Lekkere veel winst voor de commerciele, daar gaat het toch om?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het buitenland ligt vast dichterbij: Studio 100 in Belgie maakt heel veel kinder-tv die hier door de TROS veelvuldig wordt uitgezonden: Kabouter Plop, Piet Piraat, K3, Samson en Gert. Goede kindertelevisie, en (bijna) van eigen bodem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het huis van anubis toch ook wel een goede kinder serie, wat zeker wel in het rijtje van Q&Q, hamelen en de 7sprong past.