Het aanschaffen van een 3D TV, wat moet ik weten?

We hebben thuis een Panasonic full HD TV met een surround system (5.1). De Receiver die wij daarbij hebben is een Marantz SR6003. Verder hebben we nog een Apple TV 2 en een playstation 3. Wat moet ik weten voordat ik een 3D tv koop? Voor zover ik weet is de playstation 3 het enige apparaat dat 3D ondersteund, maar doet de Apple TV 2 dat bijvoorbeeld ook en nog belangrijker werkt onze reiceiver wel met 3D? En waar kan je 3D films op een legale wijze downloaden en hoe moet je deze dan vervolgens afspelen op de tv en surround system?

Een hoop vragen dus als iemand een gedeeltelijk antwoord kan geven is ook prima.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via satelliet zijn een stuk of zes gratis, experimentele, 3D kanalen beschikbaar.

Antwoorden (2)

Waar je op moet letten

Bijvoorbeeld RTLZ die balk die onder in snel van links naar rechts gaat of die wel mooi scherp en vloeiend is of een voetbal wedstrijd de bal van mooi rond van links naar rechts van je beeld gaat! Dat is vrij belangrijk dat heeft namelijk met de prosessor te maken die in de tv zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is interessant voor elke TV, maar de vraag is over een 3D TV.
paulus811
12 jaar geleden
Vind t idd weinig toevoegen.
Waar je op moet letten is of je actieve of passieve 3D wilt. Actief heeft dure brillen waarbij het linker en rechterglas achtereenvolgens worden gesloten. Passief heeft dat niet, maar weer wel een lagere resolutie omdat het linker en rechterbeeld in 1x getoond worden. Brillen voor passief 3d (Philips noemt het bijv. Easy 3D) kosten 10 a 15 euro.

Dan de receiver. Voor 3D heb je HDMI versie 1.4 nodig. De Marantz heeft 1.3 en ondersteunt geen 3D. Ik heb het over de HDMI uitgang, dus een nieuwe kabel kopen is zinloos. De HDMI kabel (een 1.4 versie dus) moet direkt van de PS3 de TV in en niet via de receiver lopen. Gebruik de audio uitgang naar de receiver (neem aan dat die erop zit) voor het geluid.

Films legaal downloaden kun je via usenet. Lees de link hieronder eens door om te zien hoe dat moet. Of Apple 3D ondersteund weet ik niet.