Weet iemand, wat de eisen zijn als je op een NOS busje wilt rijden? welke opleiding moet je dan volgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
bamibal
12 jaar geleden
Lijkt me best gevaarlijk. Je kunt beter IN het busje rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha sorry dat is een gronings foutje. Maar iedereen weet wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee... ik denk niet dat ik geheel weet wat je bedoelt.
Een NOS-busje... is dat een wagen van de NOS, als in die uitzendclub?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel die busjes die als eerste bij het nieuws ter plaatse zijn.. die als eerste bij een neergestort vliegtuig zijn bijvoorbeeld
bamibal
12 jaar geleden
Ambulances? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, Bamibal!!! De tijd dat ambulances eerder ter plaatsen waren dan de pers is al jaren voorbij vrees ik....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Busje komt zo...?

Antwoorden (2)

Een geldig rijbewijs, goed voor de voertuigklasse waarin je gaat rijden, is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kom jij aan deze info?., er is toch ook allemaal apparatuur aan boord?
Je moet een beroep hebben dat bij de NOS gangbaar is zoals cameraman/vrouw of geluidsman/vrouw. Je rijdt naar een gebeurtenis en maakt dan opnamen. Ik heb zelf meegemaakt dat de verslaggeefster voor het jeugdjournaal het busje bestuurde, om mij al fietsend, vast te leggen. Kortom je kunt niet op je lauweren rusten als het busje te plaatse is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm ok ... bedankt voor het antwoord in ieder geval. :)