Wat is precies het verschil tussen De Tv-kantine en Koefnoen?

Ik heb Koefnoen nog nooit gezien, maar kijk meestal wel naar de TV-kantine. Het zijn natuurlijk allebei humor-programma's, maar kan iemand mij het grootste verschil uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het verschil is groot.

De tv-kantine draait om het nadoen van bekende Nederlanders.
Heel knap gedaan, maar toch wel tamelijk platte humor.
Zonder pretenties.
Makkelijke humor, zeg maar.
Oppervlakkig.

Koefnoen is een satirisch weekoverzicht aan de hand van actuele sketches, imitaties en parodieën.
Het draait om het nieuws.
Om actuele zaken.
Die worden op een humoristische manier belicht,
maar wel met een ondergrond.
Het is wat moeilijker misschien. Satire is een artistiek middel waarmee menselijke dwaasheid en gebreken worden beschimpt, bespot en belachelijk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de TV-kantine draait vooral om het persifleren van BN'ers. en in koefnoen gebeurt dit (bijna) niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de humor over bepaalde personen en de acteurs die het spelen.