Hoe heet de renaissance-serie die eind jaren 70 of begin jaren 80 op tv was?

Het gaat over ik geloof 2 "boeven" (de held en de jongere hulp) die met zakdoek voor het gezicht de rijkelui beroofden, te paard of via slimmigheden. Ze hadden van die enkelschots voorlaadpistolen, en natuurlijk ook degens. Het was meen ik een engelse serie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Volgens mij gaat het om de geweldige serie DICK TURPIN. Met Richard O'Sullivan in de hoofdrol. Het verhaal speelt zich rond 1739 in en rond York (Noord-Engeland) af. De VARA zond deze serie in de periode 1980-1983 uit. De DVD's van deze serie liggen trouwens regelmatig in de winkels.