Ik heb sinds vandaag een nieuwe tv nu doe ik de kabel er in maar nu kan ik geen dtv kijken (Digitale tv) hoe kan dat?

Ik krijg dan gecodeerd kanaal beneden wil het wel met een Ziggo kastje. Ook NL1 en rt4 willen niet... Ik heb tv boven zonder een kastje wel heb ik een digital receiver uit het buitenland. Als ik die aansluit zou het dan wel werken? Als ik gewoon tv kabel wil kijken kan dat wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Voor het kijken naar digitale TV moet je een smartcard van Ziggo in de ontvanger steken om de digitale kanalen te kunnen decoderen.
Als de nieuwe TV een gleuf voor een CI-module heeft dan kun je ook zo'n module in de TV steken en daar dan de Ziggo-kaart in doen.
Je hebt dan geen apart kastje met aparte afstandsbediening nodig om de digitale kanalen te ontvangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op: er zit verschil in de CI-modules voor Digitenne (via de ether) en de modules voor Ziggo (via de kabel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
goed antwoord op deze slecht gestelde vraag. +

Andere antwoorden (1)

Je kan niet twee tv's aansluiten op 1 digitale ontvanger. Dan heb je ook twee digitale ontvangers ( kastjes) hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Dat kan wel. Mijn Humax 5200 heeft 2 tuners en zowel hdmi als scart. 2 tv's aansluiten is geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval kan het inderdaad, maar bij de gemiddelde ontvanger die door de providers geleverd wordt kan het niet is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, zolang je op een enkelvoudige ontvanger maar naar hetzelfde kanaal kijkt.
Je kunt twee uitgangen tegelijkertijd benutten.