Hoe kan ik een oude buikige TV ongemerkt onklaar maken? Ik zit in een leuk "complot"en er wordt een nieuwe aangeboden

Ik bedoel zonder dat het uit elkaar ploft of in brand vliegt bij het aanzetten. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein rookwolkje achteruit de TV bij het aanzetten doet het ook wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Riekt naar oplichting??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht het niet..

Het beste antwoord

Maak de afstandbediening kapot. Gewoon zo'n plaatje even een klein beetje verbuigen. Dan heb je er niet meer zoveel aan. Je kunt dan moeilijk overschakelen en het instellen van de zenders gaat niet meer goed.

O ja, maar dan wel eerst dus de instelling van de zenders even onklaar maken. Dat ze niet meer zuiver zijn.
Doe dan vervolgens net alsof ze te dom bent om te begrijpen wat de oorzaak is. Als het goed is dan doet het lampje op de afstandbediening het nog wel en lijkt het alsof het aan de televisie ligt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging:
De eigenaar wil het cadeau niet accepteren?
Anders moet je eerst een andere programmeerbare afstandbediening kopen waarin je alle functie van de oude overzet. Bij de Action zag ik heel goedkope afstandbediening liggen voor 1,50. Dan kan je de tv nog bij de kringloop afgeven. Maak je er misschien nog iemand anders blij mee.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit schiet me nog even te binnen: Je kunt er ook een kind bij zetten die met de 2e afstandbediening aan de gang gaat. Gewoon even overschakelen en gebruik je fantasie maar hoe je het defect kunt laten lijken. Moet wel goed verborgen blijven die 2e. Vanaf de straat is het bij die ouderwetse ook mogelijk geweest. Deden kinderen jaren terug regelmatig bij de oudere toestellen die niet zo goed zijn afgeschermd. Gewoon kwajongensstreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het snoer voor de stroomvoorziening vlakbij de kast doorknippen, afdoppen en weer onzichtbaar aan de tv vastmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterkant losschroeven, willekeurig draadje naar achterkant van de beeldbuis doorknippen, achterkant weer vastschroeven, klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind dit toch risicovol. Heb je al gedacht aan de hoge voltage die er op een aantal kabels naar de beeldbuis staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst stekker eruit halen, en tijdje laten staan tot ie ontladen is
Als je de achterkant los maakt zie je zekeringen zitten. Die weghalen en even opschrijven in welke volgorde ze zitten. Kijk wel uit voor stroom en haal eerst de stekker er uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stekker doorknippen, isolatiemateriaal ertussen proppen, vervolgens isolatiemateriaal eromheen plakken (wel in de kleur zwart) en wegwerken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.Het beeld zwart verven

2.De tv intapen

3.Stinkbommetje aan de achterkant plakken, stiekem aansteken.

4.Alle knopjes uit de tv en afstandsbediening halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongemerkt :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja net zo ongemerkt als de achterkant open schroeven of stekker doorknippen lijkt me, ik kan zeker weten je hele tv intapen met dat grijze tape of je beeldscherm zwart verven als jij even naar de wc bent :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind het heel originele ideeen
met een magneet over het beeldscherm vrijven als ie aanstaat .als je dit lang genoeg doet gaat de kleuren kiezer kapot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaat ie niet kapot van, ziet er alleen raar uit en een "kleuren kiezer" bestaat niet.
ronaldP
12 jaar geleden
De demagnetisatie schakeling (degauss) zal dit weer grotendeels corrigeren. Moet je hem dus aan zetten, uitvoeren en aan laten staan.
PAS OP Ook als de tv langere tijd uitstaat en losgekoppeld van het stopkontakt is, kan er nog spanning op staan!!
Dus hoe dan wel? Ik neem aan dat het onopvallend moet? In dat geval even met het houtendeel van een hamer of een stok, enkele onderdelen van de print los stoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet weet wat je kapot stoot kan je wel brand veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het zelf doen, ben niet handig en krijg de kans niet
er aan te prutsen. Iemand opperde een drupje olie achterin, in uitstand.
Wat kan ik verwachten als het aangezet wordt? Steekvlam, ontploffing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor hooguit wat rook.
Alhoewel het eruit halen van de zekering ook mijn favoriet is kan je ook het ontvanggedeelte onklaar maken.

Dat kan je doen door in de stekker van de antennekabel de kern lost te maken of hem met de metalen mantel in aanraking te brengen of in de tv bij het antennebus de kern losmaken van de bus.

Gegarandeerd een sneeuw effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een kortsluiting maken in de TV.
Bij het aanzetten klappen de stoppen uit je meterkast. Overtuigender kan bijna niet.
Een magneet van bijvoorbeeld een speaker in de kast leggen is ook erg leuk.
Hierbij krijgt het beeld alle kleuren behalve de goeie....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kortsluiting, hoe doe je dat veilig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het ongemerkt moet heb daar te weinig tijd voor,en kortsluiting maken doe je nooit veilig als het gaat over 220/230 volt.
ronaldP
12 jaar geleden
Nooit veilig? Wanneer je niet je lichaam als geleidingsmedium gebruikt en er voor zorgt dat je geen brandbare geleiders gebruikt... niets aan de hand.