In DWDD is men een Canon van de popmuziek aan het maken. Wie is de 3e man in het filmpje ?

En wie is de man na Curt Cobain ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Amadea
12 jaar geleden
Over welk filmpje heb je het? Kan je er een videolink van geven?

Antwoorden (3)

Volgens mij bedoel je Bob Marley van wie o.a. No woman, no cry is. En anders zijn het de Beatles, maar dat zijn er 4 en dat is 3 teveel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de site in de bron staat tot een bepaalde datum.

Toegevoegd na 30 minuten:
Als het de clip van 8-12-2011 is die je bedoelt dan is de 3e man (streepshirt) Elvis Presley in Jailhouse Rock. Dat is een film uit

Toegevoegd na 34 minuten:
1957, geloof ik tenminste. Het nummer is in elk geval erg bekend.
Er staan nogal wat oude clips van artiesten die tot op hoge leeftijd muziek hebben gemaakt.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik hoop dat de video het doet, want hier is het erg traag. Op imdb en wikipedia kun je op de namen van de artiesten in het overzicht zoeken. Meestal staat er wel een foto bij.
Na Curt Cobain staan de Beatles en dat zijn Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en Ringo Star.

Toegevoegd na 50 minuten:
De link naar de film Jailhouse Rock: http://www.imdb.com/title/tt0050556/ Twintig jaar later tot zijn dood zag hij er heel anders uit.

Toegevoegd na 1 uur:
Afsluiting (zelfs deze site is traag....)
Op de door mij toegevoegde link van de site dwdd kan je op datum kijken en daar staat het ook bij.

Robert ten Brink: Brian Wilson (Beach Boys) erin, Kraftwerk eruit
Stacey Rookhuizen: Publice Enemy eruit, Elvis erin.

>> De lijst: Frank Zappa, Michael Jackson, Elvis, Sex Pistols, David Bowie, Bob Marley, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Ray Charles, Chuck Berry, James Brown, Pink Floyd, Beach Boys, Prince, Sam Cooke, Nirvana, The Beatles. <<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op donderdag 8 december is in de rubriek klink anders nr1 Frank Zapa, 2 Michael Jackson, 3 Elvis Presley,

Toegevoegd na 42 seconden:
hierbij het filmpje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap er niets van. Als derde zie ik op dit filmpje een zwarte man met excentrieke bril op, hoed op en touw om de nek. Vanwege de bril herken ik hem niet, maar hij lijkt in niets op Elvis Presley...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Public Enemy (Chuck D gok ik). Dat is een wekker om zijn nek, een kenmerk van Public Enemy). Volgens mij wordt deze er uitgehaald en Elvis er in gezet (op zijn plaats).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist kijk op 10 minuut nog wat, dan krijg je de huidige stand van zaken.
1 frank zappa

2 michael jackson

3 elvis presley

4 johny rotten (John Lydon)

5 david bowie

6 bob marley

7 bob dylan

8 jimi hendrix

9 ray charles

10 chuck berry

11 james brown

12 pink floyd

13 brian wilson

14 prince

15 marvin gaye

16 kurt cobain

17 beatles

eerder in de lijst

public enemy

kraftwerk

bb king

en vele andere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Maar effe compleet off-topic: Ik was zo verbaasd dat Elvis er in kwam, hij staat er toch om bekend niks vernieuwends te hebben gedaan, maar gewoon de zwarte muziek te hebben ingezongen. Degene die hem erin zette kwam dacht ik zelfs met een song van Elvis die niet van hem was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar er is een babylonische spraakverwarring. er werd door ten brink een muziekcanon geclaimd waardoor hij kraftwerk eruit gooide. maar het gaat niet om een bloemlezing van populariteit maar puur om vernieuwers. losstaand van het feit of je het genre zelf mooi vind. elvis hoort daar zeker niet bij. je kan een vernieuwing gebruiken en groter maken, maar dat maakt jouw niet de vernieuwer. zelf was ik het meest verbolgen over prince ipv bb king. ik heb weinig met bb king, maar voor de bluesmuziek is de man absoluut een vaandeldrager geweest. prince was dat voor de funk, maar funk heeft meer te danken aan bleus dan andersom. zo als de lijst er nu uitziet bestaat hip hop en elektro niet, een iets te gekleurd grachtengordelfeestje mijninziens. elektroo ontkenning.... het zou verboden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektro of elektronische muziek? Het ontbreken van Elektro lijkt me niet zo raar aangezien het een subgenre is, het ontbreken van elektronische muziek in het geheel is stuitend ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elektronische muziek noem ik elektro indd. alles na de schepping van kraftwerk: daft punk, chemical brothers alles wat in de jaren tachtig met behulp van een synthesizer doorging voor muziek.