Hoeveel huishoudens zouden er in Nederland geen televisie hebben?

Het is tegenwoordig haast niet meer voor te stellen. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel huishoudens (naar schatting) geen TV hebben.

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Het beste antwoord

2,3% van de huishoudens heeft geen TV.
Zie de bron.

Toegevoegd na 9 minuten:
2,3% van de circa 7,4 miljoen huishoudens in Nederland.
Dat betekent dat bij ongeveer 170.000 huishoudens/gezinnen geen TV staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat ieder huis nog een tv hebt hoor.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reken in ieder geval op meer dan 100.000 huishouden die uit religieze overwegingen geen tv hebben. deze groep: de reformatorische gezindte telt ongeveer 200 - 300 duizend leden, waarbinnen de meningen over media gebruik onderling wel iets per kerk verschillen maar van iig 100.000 huishoudens kan je toch wel uitgaan.

verder zijn er genoeg mensen die tv om andere redenen de deur uit hebben gedaan. het zou dan bijv teveel aandacht opeisen en de gezzeligheid onderling verminderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken genoeg gereformeerden die de TV hebben weggeborgen in een kast. Die kast gaat ook zeker niet open als er bezoek is of als de gordijnen niet gesloten zijn.
Ik weet ook van deze club dat er mensen zijn die wél op het internet gaan (via filternet), maar wél een TV kaart hebben in de PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er word best geschippert indd, en harde cijfers zijn er dan ook niet.
wij hebben onze beeldbuizen er 6-7 jaar geleden uitgesmeten, niet vanwege geloof maar vanwege het belabberde aanbod en de vele reclame's.
mocht ik iets echt willen zien kijk ik het via het web en films komen van usenet dus aanbod genoeg. betaal ik tenminste niet voor niks kijk en luistergeld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben geen tv... TV kijken is je laten opfokken... De snelheid van beelden en indrukken is ziekmakend... Reclames overal tussendoor, allemaal concurrentie en programma´s waarbij ze elkaar moeten aftroeven en wegstemmen... De reclames schreeuwen je aan en beschouwen je als idioot... Nieuws dat alleen maar negatief is, schandalen en moorden... Je wordt er niet vrolijk van... Ik heb wel een tv-kaart in de pc, maar die gaat alleen op uitzending gemist af en toe eens aan... Maar dan hoor ik dat er wat gebeurd is, wat interessant is om te weten... En dan kun je het terugkijken zonder reclame er door...

De TV is een spreekbuis van de MATRIX en ik doe er niet aan mee..Ik ben behoorlijk op de hoogte van zaken die spelen in de wereld, getuige de vele antwoorden op diverse disciplines, dus daar ligt het niet aan, maar geen TV meer in mijn huis...

Toegevoegd na 23 minuten:
Dus als je duizenden antwoorden krijgt, dan turf je degene die geen tv hebben en deelt dat op de hele groep, dan krijg je een resultaat...