Die reclame op tv om voor ALS te doneren, is die echt?

Dat die vrouw dan zegt, ik ben inmiddels overleden.
Is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Antwoorden (2)

Ja dat is echt zo. Op een site die over nieuwe ontwikkelingen op reclamegebied gaat wordt deze campagne toegelicht (1e bron).

Hierbij een stukje uit dit artikel:
"‘Ik ben inmiddels overleden’, zo luidt de regel in de nieuwe, confronterende campagne van Stichting ALS Nederland. Daarin zijn inmiddels overleden patiënten aan het woord: oud hockey-international Theodoor Doyer, zie poster, en Conny Deenik, zie de infomercial."

In dit stukje tekst wordt bevestigd dat het gaat om 'inmiddels overleden patiënten'. Ook de wikipedia-pagina over Theodoor Doyer bevestigt dit. Dus het antwoord is: ja, dit gaat echt om mensen die zijn overleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meen je niet... ik zat mijn antwoord te typen en kreeg telefoon tussendoor. :-s
Ja, dat is echt zo. De beide reclamespotjes (1 met de mw. Conny Deenik en 1 met dhr. Theodoor Doyer) zijn opgenomen toen de mensen nog leefden, maar het klopt dat zij inmiddels zijn overleden. Dit is bewust zo gedaan.