Welke taal spreken ze nou in het kinderprogramma 'pingu'?

Is het echt een taal of gewoon zelfverzonnen gebrabbel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat denk je zelf... (hint: er staat geen ondertiteling onder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je nou serieus dat kinderen van 4 die ondertiteling zouden kunnen lezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien voor de ouders, maar ok daar heb je een puntje, andere hint dan: het is niet nagesynchroniseerd, zoals alle andere peuterprogramma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wartaal haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik keek het net nog met me oppaskinderen op youtube. Sommige filmpjes waren dan nagesynchroniseerd met passende teksten. Daarom dacht ik we even aan dat het misschien wel een echte taal zou zijn.
Maar ik denk dat het ook leuker is dat het wartaal is, immers kan ieder kind, van baby tot tiener het even goed 'begrijpen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is en blijft leuk vind ik pingu. Ook al is het geen echte taal we begrijpen toch wat ze zeggen dat is juist het leuke van dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, programma's als pingu hebben nog een leuk verhaal, daarom vond ik het vroeger zo leuk. Teletubbies bijvoorbeeld gaat werkelijk nergens over en dora is gewoon te saai voor woorden.
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb nog een T-shirt van Pingu thuis, tijdje terug gekocht. Ik keek het veel vroeger.

Het beste antwoord

Pingu spreekt een soort pinguintaal, die niet irritant is, en waar soms fluittoontjes worden afgewisseld met iets dat op Scandinavisch lijkt, erg goed gedaan door de acteurs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen taal. Ofwel een soort van pinguintaal volgens de bron ;) maar dat zou ik geen taal noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een eigen verzonnen taaltje...
Een soort pinguïntaaltje.
Bronnen: