waarom vind men reclames irritant?

meestal zitten er wel grappige tussen.
maar stoort het nu het meest omdat we vaak hetzelfde zien. of omdat het onderbreekt waar je naar kijkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2.5K

Het beste antwoord

Omdat het bijna allemaal waar is wat je zegt: het stoort, het is steeds hetzelfde en het onderbreekt. Heel soms zit er wel een leuk spotje tussen, maar dat is dan leuk voor één keer. De tweede keer wordt 't al minder leuk en na 36 keer is het echt niet leuk meer, wordt ook dat irritant.
Het heeft een klein voordeel als je naar een film zit te kijken, kun je tijdens de reclame even naar de wc.
Maar ja, dat hoeft voor mij dan weer niet vier keer per uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plassen is wel handig.
maar afgelopen maandag bij pirates of the carribean was het echt zo erg met de reclames dat ik maar ben gaan surfen.

Andere antwoorden (9)

Het stoort want het onderbreekt waar ik naar keek. Ik kijk omdat ik iets wil zien, niet om gestoort te worden door onderbrekingen.
Maar op zich kijk wel naar goeie reclames, maar 9 v/d 10 zijn onzinproducten en boeien me niet.
Een mooie recente commercial vond ik die van een verzekeraar, over "maar gelukkig heeft bedrijf x die eerste keer al talloze malen meegemaakt" of iets dergelijks. Als ik me niet vergis was de stem in dat spotje onlangs overleden is is daarom dat spotje er niet meer. Maar die vond ik er mooi en knap in elkaar zitten. En dan is 't jammer dat het mooiste spotje er niet meer is. Maar dat zal familie van die stem natuurlijk ook vinden.

Nu ga ik een film kijken, Das Leben der Anderen. Zonder reclame, want dvd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er door gestopt met TV kijken.
Er zitten zelden grappige reclames tussen.
Het stoort omdat we vaak hetzelfde zien en het onderbreekt waar je naar kijkt.
Het geluid klinkt te hard en 6 reclameblokken in een film is absurd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Raar dat de reclamemakers zo hun doel voorbij schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Wij kijken ook geen tv meer. Hoop dat de kinderen het ook overnemen en iets nuttigs met hun tijd gaan doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lang leve de harddiskrecorder..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Mijn harddiskrecorder draait overuren haha
Mensen vinden reclames irritant, omdat ze uiteindelijk wel (gedeeltelijk) hun doel bereiken: Hoe slecht ze ook zijn, of juist doordat ze zo slecht zijn.... ze blijven in je gedachten "hangen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stoort mij het meest dat het onderbreekt waar je naar kijkt. Bij de commerciele omroepen is zowat elk kwartier een reclameblok van 5 minuten. En de overgang van film naar reclame wordt tegenwoordig niet eens meer aangekondigd. Het gaat heel bot van een spannende scene in een film naar ineens schreeuwerige reclame voor de postcodeloterij.
Gelukkig kun je op Ned 1, 2, en 3 nog wel een film kijken zonder onderbrekingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens met je ogen dicht naar het geluid luisteren. NIET naar de inhoud.

Het is namelijk zo dat het tempo sneller is. Er wordt heel veel en heel snel achter elkaar een dialoog gevoerd.
Ken je de films van Woody Allen. Ik kijk ze nooit, maar het gaat zo verschrikkelijk snel, dat ik er niet meer naar wil kijken. (in de eerste 5 minuten al).

Bij de reclame gaat het net zo. Het tempo is zo verschrikkelijk hoog, dat je niet wilt kijken. Zeker niet als je een lekkere film zit te kijken en je zit helemaal in dat tempo.
En dan hebben ze ook de korte pauze tussen de spotjes weggehaald.
En de volume wordt hoger gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat ik de laatste tijd zo weinig Tv kijk ,of alleen gericht kijk,naar bepaalde programma,s mis ik zoveel reclame dat ik ,vaak als men op het werk over een bepaald reclame spotje praat,helemaal niet weet waar het over gaat.
En als ik de reclame af en toe dan wel zie ,is het nieuw voor me,maar ik zit er niet op te wachten,en reclame is gewoon storend,en irritant,omdat men je wat wil opdringen en laten zien waar ik niet om vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niemand het wil en iedereen het accepteert... Dat spanningsveld is reden tot irritatie...

Je wil niet kijken en je doet het toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het tussen 2 programma's inzit,is het wel uit te houden.Desnoods even naat het toilet,kjoffie inschenken o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het midden in een programma is dat je volgt, waar je helemaal in op gaat, wat nét zo spannend is, dan is het best wel irritant ja.