Wie weet welke serie dit is? (zie uitleg)?

Toen ik een meisje was (zo`n 20 jaar geleden) was er een serie op tv. Volgens mij op de VARA.
Het was een Engelse of Australische serie. Het ging over een jongen (kan ook een meisje zijn geweest) die samen met zijn ouders verhuisde naar een groot ouderwets huis. Hij begon een meisje te zien in een ouderwetse roze met witte jurk. Ze werden vrienden. Ze bleek een geest te zijn en ze had in dat huis gewoond. Ze was van de schommel gevallen en had haar hoofd gestoten aan een grote steen. Ze schrok namelijk van de tuinman. Een rare man die over het muurtje naar haar gluurde als ze buiten speelde. Hij heeft haar lichaam meegenomen en in een oude mijn (of put) verstopt. Ze was dus nooit gevonden. Samen gaan ze op zoek en uiteindelijk vinden ze haar botten. Uiteindelijk verhuisd het jongetje ook en volgens mij gaat het meisje met hem mee.

Wie weet de naam van deze serie???

Toegevoegd na 9 minuten:
Ze weet eerst niet waarom ze dood is gegaan. Ze vermoed dat ze is vermoord en dat gaan ze dan ook uitzoeken. Maar het blijkt dus een ongeluk te zijn geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien valt er wel heel wat van te bekijken op YouTube.

Andere antwoorden (1)

Dat was inderdaad een Australische serie! Of het ook daadwerkelijk bij de VARA werd uitgezonden weet ik zo 1, 2,3,4, etc. niet meer. Maar de serie heet "Elly And Jools" en ik vond dat ook geweldig destijds. Naar mijn weten is de serie in Nederland nooit op D.V.D. verschenen.

Vriendelijke groet!