tv streaming naar andere delen van het huis mogelijk?

Ik vroeg me af of het mogelijk was om bijvoorbeeld het tv signaal vanaf het cai punt / de digital ontvanger door te streamen via bijvoorbeeld WiFi of het lichtnet? Mijn cai punt zie namelijk op een rare plek in het huis en heb niet echt zin om een kabel te trekken van beneden achterin het huis naar voorin bovenin het huis :)
Als alternatief dacht ik eerst zo'n zender / ontvanger die je bij doe-het-zelf winkels kan kopen, maar dat werkt waardeloos.. Ben ik achtergekomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad toen ik een internetverbinding op mijn zolder wilde hebben. Het probleem heb ik toen opgelost met een Devola Dlan. Dat is een kastje die je aansluit op je modem en vervolgens in je stopcontact steekt. Vervolgens kun je op elk stopcontact in het hele huis een ander dlan-kastje inpluggen en heb je daar internet. Ik heb dus internetverbinding via het stopcontact, heel prettig, heel veilig en heel snel.
Een soortgelijk systeem heeft Devola ook gemaakt voor TV/coax. Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het even goed werkt.
Kijk even bij de bron voor meer informatie of google met de trefwoorden 'tv via stopcontact'.

NB: Devola is een merknaam, er zijn meer producenten die iets soortgelijks op de markt hebben gebracht, ik weet alleen helaas niet hoe je dit systeem noemt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dit systeem noem je HomePlug: HomePlug is de naam van een technologie die apparaten in een huis via een elektronisch netwerk aan elkaar koppelt, en tevens de naam van een alliantie of organisatie van bedrijven die zich met deze technologie bezighoudt. De technologie is van het type "Power Line Communication".