Waarom heeft MTV TMF opgekocht om deze vervolgens weer van de buis te halen?

TMF draaide nog goed voordat MTV deze overnam. Dit geldt overigens ook voor de BOX die na overname ook van de buis verdwenen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

TMF was een concurrent van MTV.
Om de winstcijfers te optimaliseren koop je, als MTV, eerst de concurrent op zodat je dat marktaandeel ook aan je winst kunt toevoegen.
Dat gaat dan om adverteerders en investeerders, zowel als om kijkend (en kopend) publiek.

Om daarna als MTV je onkosten te drukken (en je winst dus nog meer te vergroten) draai je de kraan dicht van alle uitgaven die er gemaakt worden om TMF in de lucht te houden. Je hebt dan, als MTV, natuurlijk wel eerst alle inversteerders en adverteerders over gehaald om aan MTV uit te geven wat ze eerder aan TMF uit gaven.

Nu is het voor MTV afwachten of inderdaad al het kijkende (en kopende) publiek ook over stapt van TMF naar MTV.

Toegevoegd na 26 seconden:
Kortom; het draait allemaal om het vergroten van de winst.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het schijnt overigens dat TMF op internet nog wel door gaat na volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Concurrentie weg dus hogere kijkcijfers voor MTV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TMF is niet van de buis, gewoon nog te ontvangen via digitale tv..