Waarom komt het voor dat de dvd versie van een tv serie ineens een andere theme song heeft? - zie verdere uitleg voor meer details-

Je ziet het onder andere bij Married With Children en Charmed, en vast nog wel met meer tv series. Ene keer is het een verbetering, de andere keer absoluut niet, naar mijn idee...

Nou meen ik geen groot licht te hoeven zijn om te raden dat het vast wel weer een ordinaire geld kwestie is, (en die rechten zullen nou ook weer niet bepaald goedkoop zijn, gok ik zo XD:)

Je weet toch dat als je 11 seizoenen op dvd uitbrengt, je ook elf seizoenen lang de rechten op die theme song moet kopen, Wat zorgt ervoor dat de prijs voor die rechten bijvoorbeeld stijgt? en ze ineens een andere theme song kiezen, dat laatste begrijp ik niet zo goed...

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij Married With Children begon ineens een afschuwelijk melodietje waar ik nooit aan heb kunnen wennen, in plaats van het vertrouwde 'love and marriage'

Ook bij Charmed moest er voor seizoen 8 ineens een andere theme song komen, die vind ik eerlijk gezegd dan wel weer iets mooier dan het eerdere nummer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb laatst een serie dvd's gekocht met de hele oude tv-serie 'Bonanza'. Destijds vond ik de tune erg goed, maar ook die ontbreekt hierop.

Het beste antwoord

Volgens mij heeft het te maken met het feit als je meerdere afleveringen op 1 dvd hebt dat je dan niet elke keer de themesong hoort. Vaak korten ze hem ook in. Als hij verandert is kan het ook zijn dat de makers er na een tijdje gewoon op uitgekeken waren op de oude.