Hoe heet deze serie? (zie uitleg)?

Het was een (Australische?) serie. In een kasteel kwamen kinderen bij elkaar voor een spookverhaal. Die werden verteld door William Shatner (van Rescue 911).
Het waren moderne spookverhalen met kinderen in de hoofdrol. De afleveringen die ik mij kan herinneren:

Een visser die een kleine zeemeermin vind. Hij neemt het mee om te laten zien aan toeristen. Zijn 2 kinderen zijn het er niet mee eens. Hun moeder blijkt een zeemeermin te zijn. Die had een deal gesloten met haar vader dat ze een paar jaar aan land mocht leven. Toen ze er zich niet aan hield werd ze samen met het broertje van de kinderen, die nog baby was ontvoerd.

Een meisje sluit vriendschap met een jongen die ze in het bos ontmoet en word verliefd. Ze heeft het moeilijk thuis want haar ouders zijn gescheiden. De jongen blijkt een geest te zijn. De jongen was jaren geleden gestorven bij een mijnongeluk.

Wie weet welke serie dit is?
Het werd uitgezonden op rtl 4.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Vermoedelijk gaat het om 'A twist in the tail', uit 1998. In 1999 werd het in Nederland uitgezonden.
Alle 15 afleveringen met Shatner als verteller laten een spannend verhaal zien met interessante karakters, veel actie, en verrassende ontknopingen. O.a. "A Crack in Time" over een telepathisch meisje uit het jaar 2098 wat strandt in het twintigste eeuwse Amerika, en "The Pirate," wat het griezelige verhaal vertelt van drie kinderen op vakantie die op een verborgen schat stuiten - en de duistere zeegeest die daar achteraan zit.
Amadea