Waarom wordt het journaal niet een half uur van te voren opgenomen zodat er nog in geknipt kan worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zou daar het nut van zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat nieuwslezers niet voorschut gaan met versprekingen??
Dat zou een reden kunnen zijn.

Antwoorden (2)

Het is de bedoeling dat het journaal zo actueel mogelijk is. 40 jaar geleden, toen er enkel Nederland 1 en Nederland 2 bestond, had de openbare omroep geen concurrentie. Nu wedijveren de zenders onder elkaar om een zo recent en volledig mogelijk journaal te brengen, en dat kan alleen maar met een live uitzending. Dikwijls hoor je: "zopas vernamen wij dat..... " of "we komen hier later in onze uitzending nog op terug". Die dingen kan je niet vertellen als je het journaal een half uur van te voren opneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je er in willen knippen dan ? Het gaat er om om nieuws heet van de naald te brengen en dan moet je live uitzenden en als er zich in de tussentijd nieuwe ontwikkelingen voordoen dat je daar dam onmiddellijk op kunt inspelen.